خبرگزاری بسیج: جشنواره تقدیر از برترین های مساجد استان تهران با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، ائمه جماعات و بسیجیان در حسینیه فاطمه زهرا(س) ستاد فرماندهی سپاه حضرت سید الشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۸۳۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سردار محمدرضا نقدی، مسجد را یکی از موهبت های الهی دانست و اظهار داشت: خداوند متعال همه قوانین و سنت های الهی را برای تعالی و اوج گیری کمال و سعادت دنیوی و اخروی انسان وضع کرده  که از جمله این سنت ها جایگاه رفیع مسجد است.

وی خاطر نشان کرد: انسان برای تعالی نیازمند ارتباط مستحکم با خدا دارد و برای حضور در جامعه و تعالی اجتماعی نیز ارتباط با مردم را نیاز دارد و هر دوی اینها از پایه های سنت های الهی هستند؛ خداوند عبادت را وسیله‌ای برای ارتباط انسان با معبود و خانواده را برای پیوند با افراد جامعه قرار داده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، مساجد را کانون عبادات دانست و گفت: مسجد، محراب و سجده گاه است و قلب عبادت و ارتباط با خدای متعال است و در تعالیم الهی انسان ها به حضور در مسجد تشویق شده اند چون پیوندهای اجتماعی در مساجد شکل می گیرد.     وی با مقایسه مساجد در مناطق فقیر نشین و غنی تصریح کرد: در محله هایی که مساجد از رونق بیشتری برخوردار هستند مشکلات خانوادگی و آسیب های اجتماعی کمتر است و ترویج آموزه های دینی در این مکان ها باعث می شود که استحکام خانواده و احترام به پدر و مادر و همسر و صله رحم و پیوندهای خاوادگی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

 

  رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جایگاه رفیع مسجد در آیات و روایات، گفت: خداوند متعال در حدیث قدسی می‌فرماید: مساجد خانه من بر روی زمین هستند و خوش به حال کسانی که در منازل خود وضو می‌گیرند و برای زیارت من به سوی مسجد حرکت می‌کنند.

نقدی با تاکید بر جایگاه رفیع مسجد، تصریح کرد: جوانانی همچون شهید فهمیده و مسئولان ارزشی همچون شهید رجایی و با هنر تربیت یافتگان مسجد هستند؛ به همین دلیل است که دشمن تلاش می کند حضور جوانان در مساجد کم رنگ تر شود. رژیم  صهیونیستی غاصب هم در چنین روزی برای از بین بردن هویت جامعه اسلامی و مردم مسلمان فلسطین مسجدالاقصی را به آتش کشید.

سردار نقدی، روز جهانی مسجد را روز اعتراض به سیاست های استعمار و استکبار جهانی و حملات ناجوانمردانه به کانونهای مساجد در اقصی نقاط جهان دانست و افزود:  در جنگ 33 روزه لبنان، رژیم اشغالگر قدس با موشک بیشتر مساجد لبنان را مورد هدف قرار داد و تخریب کرد اما دشمنان چون در ایران قادر به تخریب مساجد نیستند،   اقدام به طراحی توطئه‌ برای دوری جوانان از مساجد می کنند.  

وی خاطر نشان کرد: دشمنان درصدد القای این موضوع هستند که مسجد به عنوان یک عبادتگاه فردی است و از این طریق تلاش می کنند آثار اجتماعی مساجد را تضعیف و اتحاد مردم را متزلزل کنند.

نقدی تفکیک کار فرهنگی از مساجد را یک خطای بزرگ و فاحش دانست تصریح کرد:   مسجد کانون توسعه فرهنگی جامعه اسلامی است و دشمن تلاش می کند این ظرفیت عظیم فرهنگی را از مسجد حذف کند.

این فرمانده و یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در گذشته مدارس در دل مساجد قرار داشت،تصریح کرد: خارج کردن مدارس از دل مساجد اشتباه محض و تقلید از غرب بود تا مدارس با مساجد زاویه بگیرند اما امروز با یک برنامه طولانی مدت می‌توان مدارس را با مساجد پیوند داد زیرا مبارزه با استعمار در رونق دادن به مساجد معنا پیدا می‌کند.

 وی با بیان راهکارهای جذب جوانان به مساجد، به منظور محافظت آنها در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و آسیب های اجتماعی، بر تقویت بسیج مساجد تاکید و تصریح کرد: باید آستانه صبر و تحمل ما در برابر جوانان بیشتر شود و نسبت به حرکت ها و رفتار های آنان تاب و تحمل بیشتری داشته باشیم و در مقابله با تاکتیک دشمن که جوانان را به فضاهای آلودگی های اخلاقی و فروپاشی خانواده می کشاند، ما وسایل و امکاناتی فراهم کنیم که آنان را به این مکان مقدس جذب کنیم. اگر جوانان به سرگرمی، فوتبال دستی، رایانه و غیره علاقه دارند می توانیم این فضا را در مسجد فراهم کنیم و بازی، سرگرمی و تفریحات سالم را در مساجد ایجاد کنیم.  

 وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: هر کس چراغی را در مسجد روشن کند، تا هنگامی که این چراغ در مسجد روشن است، فرشتگان از خداوند برای او طلب مغفرت می کنند. نقدی در ادامه روایتی از حضرت علی (ع) نقل کرد و گفت: کسانی که مسجد می روند هشت چیز عاید آنها می شود که بهره مندی از برادر دینی، آموزش علم جدید، استحکام عقاید، یادگیری مواردی که مسیر او را روشن می کند، شنیدن موعظه هایی که او را از هلاکت نجات می دهد، ترک گناه و ... از جمله فواید حضور در مسجد است.     

ارسال نظرات