عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین صنعتی کشور در گفتگو با «بسیج»:
علی زهرودی با بیان اینکه دانشمندانی همچون زکریا و ابوریحان بیرونی اقتصاد مقاومتی را هدایت کنند افزود: توانمندی ایرانی سرآمد پیشرفت اقتصادی است باید تکنولوژی و توانمندی توسط مدیرانی داخلی و برجسته صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۷۳۱۷۷۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

 علی زهرودی عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین صنعتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در بخش مهندسی در هر بخشی که قصد فعالیت داریم،  بدون اطلاع از ساختار مواد نمی‌توانیم توسعه صنعتی را به پیش ببریم.

 وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مدیرانی سرآمد را خواستار است افزود: از آنجایی که منابع خدادادی در کشورمان وسعت خوبی را دارد از سویی دیگر توانمندی ایرانی سرآمد پیشرفت اقتصادی است باید تکنولوژی و توانمندی توسط مدیرانی داخلی و برجسته صورت بگیرد لذا باید دانشگاه های صنعتی و مهندسی درصدد تربیت دانش آموختگانی چون ابوریحان بیرونی و زکریا باشند.

زهرودی خاطر نشان کرد: باید تخصص و تعهد لازم را فراهم کنیم، اگر در صنایعی همچون فولاد،آلومینوم عمیق شویم و دسته بندی عمیق متناسب با نیاز کشور را ایجاد کنیم و همه این فرایندها با رویکرد بسیجی باشد، بسیج می‌تواند عامل تحرک بخشی باشد و نقش کاتالیستی برای تعیین و پیشبرد استراتژی های مورد نیاز اقتصاد مقاومتی را فراهم آورد.

وی در خاتمه اذعان داشت: علم، تکنولوژی و تخصص مهندسان با رویکرد بسیجی تلفیق شود تا بتوان پارامترهای صنعتی، تولیدی و عملکردی مورد نیاز را کسب کرد.

ارسال نظرات