۸ نقطه مستعد برای ایجاد سدهای زیرزمینی در استان زنجان شناسایی شد که در صورت تخصیص اعتبار اقدامات مربوط به مطالعه در این مناطق اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۱۷۳۲
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس مطالعات منابع طبیعی استان زنجان در بازدید از نهالستان کوشکن منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: ۸ نقطه مستعد برای ایجاد سدهای زیرزمینی در استان زنجان شناسایی شد که در صورت تخصیص اعتبار اقدامات مربوط به مطالعه در این مناطق اجرایی می‌شود.

جعفر بیات افزود: معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در راستای حفظ منابع طبیعی و ملی، پروژه مطالعاتی ایجاد سدزیرزمینی حوزه "پاشاچای" ایجرود را در سال 93 و 94 اجرایی کرده است.

وی با اشاره به منابع محدود دولتی اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه مطالعاتی در صورت اختصاص اعتبار 20.5 تا 30 میلیارد ریالی قابلیت اجرایی دارد.

رئیس اداره مطالعات و مهندسی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام گرفته و شرایط محیطی حاکم بر منطقه شاید این پروژه در مقایسه با سایر حوزه‌ها در اولویت اجرا قرار نداشته باشد.

وی دلیل انجام طرح مطالعاتی اجرای سدزیرزمینی در حوزه "پاشاچای" را انجام پروژه این اداره کل مشترک با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان اعلام کرد و گفت: در حین مطالعه مشترک بر روی این پروژه به این نتیجه رسیدیم که حدود 8 نقطه برای ایجاد سدهای زیرزمینی در استان زنجان وجود دارد.

بیات با اشاره به شناسایی پهنه‌های سیل خیز در استان زنجان خاطرنشان کرد: بخشهای مرکزی ماهنشان و طارم(آببر) از جمله مناطق سیل خیز استان زنجان محسوب می‌شوند که برای اجرای پروژه ایجاد سدهای زیرزمینی نیز باید مدنظر باشد.

رئیس اداره مطالعات و مهندسی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها نیازمند تخصیص اعتبار است بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" برای آبادانی و توسعه واقعی کشور و به تبع آن استان زنجان تاکید کرد.

ارسال نظرات