به مناسبت گرامیداشت روز مساجد در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان:
به مناسبت گرامیداشت روز مساجد مراسم تقدیر از فعالان مسجد زنجان در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۷۲۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم تقدیر از فعالان مسجد زنجان با حضور امام جمعه اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، فرمانده سپاه استان زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد.

امام جمعه اردبیل در همایش گرامیداشت روز جهانی مسجد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: « هسته اصلی فرهنگ مسجد است».

آیت‌الله سید حسن عاملی افزود: مسجد کانون بسیار خوبی برای فرهنگ سازی است و باید در مساجد جریان تربیتی به راه بیفتد و مسائل توحید٬ احکام و غیره در مساجد برای جوانان گفته شود.

وی اظهار داشت: باید مساجد به گونه‌ای شود که پاتوق اصلی جوانان امروز جامعه در مساجد باشد.

آیت‌الله سید حسن عاملی با اشاره به اینکه مساجد مکان فرهنگ در جامعه است٬ اظهار کرد: اگر امروز این همه طلاق٬ گفتن دروغ٬ بی‌حجابی در جامعه وجود دارد با هدایت بیشتر جوانان به سمت مساجد قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه، باید عرصه را برای حضور جوانان در مساجد باز‌تر کرد تصریح کرد: جامعه نیاز به فرهنگ بوده و مساجد بهترین مکان ترویج فرهنگ اسلامی در بین جوانان است.

آیت الله سید حسن عاملی بیان کرد: پایگاه‌های بسیج در مساجد باید فعال باشد و برنامه‌های مختلفی از کلاس‌های عقیدتی٬ آموزشی٬ اردو‌های تفریحی و غیره برای جوانان برگزار شود.

وی با تاکید بر جوانان به ویژه جوانان تیز هوش جامعه گفت: جوانان تیز هوش را دریابید چرا که سرمایه کشورمان نفت و گاز نیست بلکه این تیزهوشان سرمایه آینده جامعه ما هستند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر برگزاری نماز‌های جماعت در مساجد به ویژه نماز صبح بیان کرد: نماز‌ صبح به صورت جماعت در مساجد احیا شود چرا که اهمیت نماز جماعت در دین مبین اسلام تاکید فراوان شده است.

وی با تاکید بر تامین منابع مالی مساجد بیان کرد: منابع مالی مساجد باید از جایی تامین شود تا بتوان در مساجد کارهای فرهنگی انجام داده شود.

امام اردبیل خاطر نشان ساخت: نخبهگان و برترین رتبه‌های کنکور باید از جوانان مساجد باشد و باید این جوانان را برای شکوفایی بیشتر استعداد‌هایش تشویق کرد.

همچنین فرمانده سپاه ناحیه زنجان در این برنامه با اشاره به نقش محوری مساجد در در ابعاد عبادی- سیاسی، اجتماعی گفت: یکی از موضوعات مهم در تبیین فرهنگ دینی و اسلامی در مساجد، امام جماعت است.

ابوالفضل طهماسبی با تاکید بر اجرای برنامههای مربوط در جذب جوانان به مساجد افزود: باید با اجرای برنامه‌های مختلف از ظرفیت مساجد در ارتقای سطح بینش و تعمیق باورهای دینی افراد به ویژه نسل جوان استفاده کرد.

در ادامه نیز مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هرکس با اهتمام زمینه بازسازی و حضور مومنان را در مساجد فراهم سازد، اجر و قرب دنیوی و اخروی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام احمد نیکنام با اشاره به برنامه‌های اجرایی اوقاف در مساجد گفت: اقامه نماز جماعت در مساجد به منزله قدرت نمایی اصحاب مسجد است.

گفتنی است، در این مراسم 15 نفر از فعالان مسجد که در قالب هیأت امنا، خادم مسؤول پایگاه بسیج، فعالان حوزه مساجد، مسؤولان تقدیر شد.

لازم به ذکر است، همایش فعالان مساجد با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، سپاه ناحیه زنجان، سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان و بسیج مساجد و محلات استان زنجان برگزار شد.

ارسال نظرات