مسئول بسیج جامعه زنان استان تهران:

اقتصاد مقاومتی آسیب پذیری را به صفر می رساند

خبرگزاری بسیج: مسئول جامعه زنان استان تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی، بر نقش بسیج جامعه زنان در تحقق منویات معظم له، در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۳۱۷۱۹
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ زهرا امینی با اشاره به نامگذاری سالجاری به نام اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل گفت: وقتی بر اساس نام گذاری سال69 تا 95 توسط مقام معظم رهبری می نگریم، در می یابیم که اقتصاد رنگ و بوی بیشتری در آنها دارد، خصوصا در چند سال اخیر و با کنکاش بیشتر در بیانات ایشان در می یابیم درست دو سال پس از سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، یعنی سال 93 بار دیگر دغدغه خود را در قالب شعار سال بیان کردند تا مشخص شود در عرصه اقتصاد کار برای فعالیت بسیار زیاد است.

 مقام معظم رهبری به تبیین شعار سال به نکته بسیار مهم و کلیدی اشاره می کنند« اینکه مردم ایران بتوانند کاری بکنند تا در مقابل تهدیدات دشمنان آسیب پذیر نباشند » و ایشان معتقدند «با اقتصاد مقاومتی می توان آسیب پذیری را به صفر رساند چرا که این نقطه همیشه هدف دشمنان بوده است» و سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل نقشه راه روشن و  آینده ساز برای عبور از مراحل رشد و رسیدن به پیشرفت است چرا که در چند سال اخیر در عرصه گفتمان سازی پیشرفت خوبی حاصل شده و حالا نوبت اقدام و عمل است بویژه برای کسانیکه مسئولیت اجرایی دارند، البته باید دانست که اقتصاد مقاومتی با حضور مردم سیر تکاملی خود را طی می کند

مسئول بسیج جامعه زنان استان تهران افزود: بسیج سازندگی با هدف خدمت رسانی و محرومیت زدایی فعال شده است، در این راستا طی سالهای اخیر بسیج سیاستهای اقتصاد مقاومتی را الگوی رفتاری خود قرار داده به عنوان مثال محرومیت زدایی از مناطق محروم همواره با رویکرد توجه به اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی بود و به دنبال توجه به تولید داخلی و فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی است. با تعامل با بسیج سازندگی، اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ کار و تلاش و بسیج مردمی به عنوان سرمایه عظیم انقلاب اسلامی باید پیش قدم در این میدان باشد. فراهم کردن زمینه اشتغال زایی برای زنان بی سرپرست و با استفاده از ظرفیت و توانمندی داخلی.

وی در خصوص نقش زنان در عملی کردن اقتصاد مقاومتی افزود: در تحقق امر رهبری می توان در سه محور وارد شده و نقش اساسی ایفا نمایند، نقش اول با توجه به اینکه زنان نقش مهمی در تولید دارند و در سالهای گذشته مشارکت گسترده ای در اقتصاد کشور و تولید داشتند برای احیای این نقش برنامه ریزی کرده و مشاغل خانگی را رونق داد. نقش دوم در بحث اقتصاد مقاومتی استفاده از کالاهای ایرانی است و زنان باید در این رابطه توجیه شوند و کارگاه های آموزشی معرفی کالاهای ایرانی برای آنها برگزار شود چرا که استفاده مادران از کالای ایرانی باعث می شود تا فرزندانشان نیز آموزش دیده و در آینده از کالای ایرانی استفاده کنند و نقش سوم زنان در بحث اقتصاد مقاومتی استفاده صحیح و بهینه از انرژی است.

زهرا امینی در ادامه گفت: اقداماتی که بسیج جامعه زنان در این راستا انجام داده شامل؛ برگزاری اردوهای جهادی یکروزه و هفت روزه در سطح استان، نمایشگاههای اقتصاد مقاومتی در طی سال، برگزاری نشستهای روشنگری با موضوع اقتصاد مقاومتی، توجیه در حلقات صالحین در موضوع اقتصاد مقاومتی، آموزشهایی در سطح پایگاه های بسیج جهت آموزش و اشتغال زایی از جمله: پرورش قارچ خوراکی، چرم دوزی، تولیدات پوشاک و ... است.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار