خبرگزاری بسیج: با همكاري اعضای نوجوان كتابخانه عمومي پروين اعتصامي پاكدشت پنجمين نشست كتابخوان كتابخانه اي در اين كتابخانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۷۰۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حسيني مسئول كتابخانه عمومي پروين اعتصامي با اعلام اين خبر افزود: پنجمين نشست كتابخوان كتابخانه اي با استقبال اعضا روبرو و هشت كتاب معرفي شد كه خلاصه آنها به شرح زير است:

كتاب" من كجا لا لا كنم" تاليف محمود مشرف آزاد تهراني، نشر: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي/ ارائه توسط معين اسماعيل زاده

كتاب به داستان دوستي يك كلاغ و يك گنجشك وخانه سازي آنان براي حفاظت از سرماي زمستان مي پردازد. گنجشك در اثر درايتش خانه اي در بين شكاف كوهها مي سازد تا از گزند باد و طوفان و سرماي زمستان در امان باشد، اما كلاغ با بي فكري و راحت طلبي خانه اي سست و پوشالي  بر بالاي درختي بنا مي كند و باد شمال با اولين وزش آن را از پا درمي آورد.

كتاب" حضرت عيسي عليه السلام"  تاليف اسماعيل هنرمند نيا، نشر: سايه گستر/ ارائه توسط طاها لرني

كتاب حاضر از سري داستان هاي پيامبران و بزرگان مي باشد كه به سرگذشت حضرت عيسي ابن مريم عليه السلام و مادر با عظمت شان حضرت مريم سلام الله  عليها مي پردازد و شامل تصاوير بسيار زيبا و متناسب با متن كتاب است. اين كتاب داستان تولد حضرت عيسي، روزه سكوت حضرت مريم، سخن گفتن حضرتعيسي در كودكي با مردم و ساير معجزات ايشان را شامل مي شود.

كتاب " 15 قصه براي كودكان (مجموعه سوم)"  تاليف مريم مقبلي، نشر: قدياني/ ارائه توسط ثريا سجادي

كتاب شامل 5 داستان دانه برفي و قلب يخي، احمد خجالتي است، از لانه تا خانه، رعنا و خرچنگ گرد چشمه و عنكبوت و جاروي دم دراز مي باشد و براي گروه سني ب و ج مناسب مي باشد. حضور حيوانات در اين كتاب چشمگير است وبعضاً آنان داراي تخيلات كودكانه اي هستند.

كتاب "ماه و آن گردنبند" سروده محمد كاظم مزيناني، نشر: قدياني /ارائه توسط  آرتا هاشمي فر

كتاب ماه و آن گردنبند قصه منظوم كودكانه ايست كه درون مايه اي مذهبي دارد. اين كتاب داستان پيرمردي فقير و فرتوت را روايت مي كند كه در طلب كسب مايحتاج زندگي اش در خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها را مي كوبد و حضرت زهرا گردنبند خود را به ايشان هديه مي دهند. خبر به گوش عمار از ياراننزديك پيامبر مي رسد. عمار گردنبند را از پيرمرد مي خرد.  پيرمرد را راضي  مي كند و گردنبند را به حضرت زهرا برمي گرداند.

كتاب " تا سه مي شمرم " تاليف اميل ژادول، نشر: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان/ارائه توسط ابوالفضل فيروزيان

 اين كتاب از جمله داستان هاي تخيلي مناسب براي دو گروه سني الف و ب است كه توسط كلر ژوبرت ترجمه شده است. داستان بزي كه پدرش بسيار عجله ايست و آرام و قرار ندارد و هر روز از فرزندش مي خواست تا او از يك تا شماره سه مي شمرد، بز كوچك از جايش برخيزد و لباس بپوشد و صبحانه بخورد. تا اينكه بزي كوچك به مدرسه رفت و ياد گرفت تا ده بشمارد. يك روز به پدرش گفت من در مدسه تا ده شمردن را آموخته ام و مي توانم به شما هم تا ده شمردن راياد بدهم تا ديگر تا سه نشمريد و اينقدر عجله نداشته باشيد!!!

كتاب " حمام را دوست دارد" تاليف تاكه اي شي تارو، ترجمه: ناصر جلاليان، نشر: قدياني/ ارائه توسط: مائده لرني

كتاب كتي حمام را دوست دارد به آماده سازي كودكان براي حمام شخصي مي پردازد. شستن بدن، خشك كردن بدن و پوشيدن لباس ها بدوم كمك گرفتن از والدين در اين كتاب با داستاني صميمي آموزش داده شده است.

كتاب " افسانه هايي از شاهنامه" تاليف فروزنده خداجو، نشر: انتشارات سروش/ ارائه توسط: رضا ولي پور

اين كتاب داراي داستان هاي سيمرغ، ضحاك مار به دوش، رستم و سهراب، افسانه آب حيات، رويين تن و خون سياوش مي باشد كه داستان سيمرغ در اين نشستبازگو شد. داستان تولد زال پدر رستم  كه با موهايي سفيد به دنيا آمد و خانواده اش او را در كوه رها كردند و اينكه زال توسط سيمرغ و در كنار جوجه هايشبزرگ شد و باليد در اين كتاب به زيور طبع آراسته شده است.

كتاب " المرفيل رنگارنگ" تاليف ديويد مك كي، مترجم: كيانوش مصباح،  نشر: اميركبير/ ارائه توسط ابوالفضل دارابي

اين كتاب داستاني تخيلي است و داستان زندگي فيلي از گله فيل ها را بيان مي كند كه رنگ پوستش كاملاً متفاوت با ساير گله است. رنگ پوست المر تركيبي از رنگ هاي زرد، نارنجي، صورتي، آبي، سبز، سفيد، سياه و ارغواني بود. تا اينكه يك روز باران مي بارد و تمامي فيل ها رنگ پوستشان شان را آب پاك مي كند و شبيه المر رنگارنگ مي شوند .

ارسال نظرات