مساجد پایگاه انقلاب و ترویج سبک زندگی اسلامی است که باید درب مساجد به روی همگان باز باشد و شایسته نیست که درب مساجد بسته باشد و لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا با ایجاد جلوه‌های زیبا در مساجد، نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد ترغیب شوند.
کد خبر: ۸۷۳۱۶۴۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با اشاره به مأموریت‌های مختلف فرهنگی و معنوی بسیج یادآور شد: بسیج در این حلقه صالحین و حلقه تربیتی تلاش دارد تا ارتباط مستمر، سهل و آسانی را بین مربیان و افراد تحت تعلیم ایجاد کرده و به نوعی با ایجاد ارتباط معنوی و عاطفی، کارهای تربیتی خود را دنبال کند.

سید ابراهیم شریفی اظهار کرد: مساجد به‌ عنوان پایگاه‌های مهم انسجام‌بخشی در جامعه و مرکز وحدت‌آفرین است که باید در زمینه ترویج جوانان به‌سمت مساجد تلاش شود.

وی افزود: بسیج طرح خوب و مناسبی را تحت عنوان طرح صالحین به‌عنوان اقدامی محوری در رده‌های نیروی مقاومت بسیج در دستور کار دارد که با هدف ارتقای سطح کیفی معنویت و بصیرت بسیجیان برگزار و عمده برنامه‌های طرح صالحین در مساجد برگزار می‌شود و با محوریت مساجد است.

این مسؤول عناصر اصلی مجری طرح در پایگاه های مقاومت بسیج را امام جماعت، فرمانده پایگاه و مربیان تربیتی اعلام کرد که همه این مسائل و فعالیت‌ها توسط این افراد و با محوریت آنان در مسجد برگزار می‌شود و فعالیت‌های ما جدای از مساجد نیست.

شریفی گفت: مساجد پایگاه انقلاب و ترویج سبک زندگی اسلامی است که باید درب مساجد به روی همگان باز باشد و شایسته نیست که درب مساجد بسته باشد و لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا با ایجاد جلوه‌های زیبا در مساجد، نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد ترغیب شوند.

وی با اشاره به اینکه مساجد در کنار نیازمندی مهم به روحانیون فعال و هیأت امنای شایسته، نیازمند حضور جوانان و نوجوانانی است تا خدمات مناسب از مساجد دریافت و در جامعه روشنگری کنند، ادامه داد: مساجد مکانی مناسب برای مقابله با ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی و اخلاقی است که این مهم باید توسط هیأت امنای مساجد، روحانیت، فرمانده پایگاه بسیج و کانون‌های فرهنگی ایجاد شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با تأکید بر اینکه مراسم‌های مختلف در سطح پایگاهها و محلات باید در مساجد برگزار شود، افزود: پایگاههای بسیج به برگزاری مراسم‌ و برنامه‌ها در مساجد اهتمام ویژه داشته و همچنین افراد مختلف دیگر را هم به اقامه مراسم در مساجد دعوت کند.

شریفی با بیان اینکه بسیج جدای از مسجد نیست و کارهای بسیجیان بیشتر در مساجد انجام می‌شود، گفت: در برخی از روستاها شاهد وجود چند مسجد به دلیل گستردگی روستاها هستیم که در این شرایط هم انتظار داریم تا مسؤولان پایگاه‌های بسیج برنامه‌ها و بسیجیان را در مساجد مختلف پراکنده و در همه مساجد برنامه اجرا کنند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها