به همت حوزه مقاومت بسیج شهید رجائی:

برگزار یادواره آبروی محله شهید عبداله نادری در ابهر

مراسم یادواره آبروی محله، شهیدعبداله نادری در محله زندگی این شهید برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۶۲۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم یادواره آبروی محله، شهیدعبداله نادری در محله زندگی این شهید با حضور حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر، سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر، خانواده شهید عبداله نادری، جمعی از همسایگان و اهالی شناط برگزار شد.

در ابتدای مراسم امام جماعت مسجد جامع شناط با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان در جامعه گفت: زنده نگه داشتن یادو خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست.

حجت الاسلام زلفی در ادامه با گرامی داشت و تکریم یاد و نام شهیدان از حضور مهمانان و دست اندرکاران برگزاری مراسم یادواره آبروی محله صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ابهرضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری یادواره آبروی محله شهید عبداله نادری با اشاره به اهمیت و جایگاه والای شهیدان گفت: در این عالم هستی واژه ای است که معنا ندارد و اگر در لغتنامه و اینترنت هم جستجو کنیدبرای این واژه نمیتوان معنای خاصی پیدا کرد و آن واژه شهید است و به نظرم من واژه شهید را خود امام زمان (عج) میتوانند معنایش کنند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید نواب صفوی افزد: بعد از شهادت شهید نواب صفوی یکی از دوستان او در عالم خواب میبیندبه قبرستان بقیع مشرف شده و شهید نواب صفوی هم به عنوان تولیت قبرستان بقیع انتخاب شده، از او میپرسد اینجا چه میکنی ؟شهید نواب صفوی در پاسخ دوستش میگوید : بعدازدنیا رفتنم تولیت قبرستان بقیع را به من دادند!

وی در ادامه با بیان اینکه شهدا خودشان را در اختیار خداوند قرار دادند اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) در خطبه 23نهج البلاغه میفرمایند: نسأل الله منازل الشهداء و معايشه السّعداء و مرافقه الانبياء.از خداوند جايگاه شهيدان و زندگي با سعادتمندان و همراهي با پيامبران را طلب مي کنم.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید دکتر مصطفی چمران گفت: شهید دکتر مصطفی چمران دارای دکترای فیزیک پلاسما و صاحب کتاب غیر از خدا هیچ کس نبود، قبل از شهادت خود با خداوند متعال مناجاتی دارد که میفرماید: ای پاهای من سریع وتوانا باشید ، ای دستهای من قوی و دقیق باشید ، ای چشمان من تیزبین و هوشیار باشید ، ای قلب من،این لحظات آخرین را تحمل کن، ای نفس ، مرا ضعیف وذلیل مگذار ، تا چند لحظه بیشتر با قدرت و اراده صبور و توانا باش به شما قول می دهم که پس از چند لحظه همه شما در استراحتی عمیق و ابدی آرامش خود را برای همیشه بیابید و تلافی این عمر خسته کننده و این لحظات سنگین و سخت را دریافت کنید. من ، چند لحظه بعد به شما آرامش می دهم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه شهدا خدا ، ائمه و ولایت رابه عنوان محورزندگی خود قرار داده بودند، خاطر نشان ساخت: وقتی امام خمینی (ره) فرمودند :خرمشهر باید آزاد شود ،رزمندگان و شهدا تمامی همت خود را برای ازاد سازی شهر خرمشهر قرار دادند.

 
ارسال نظرات