خبرهای داغ:

مراسم اختتامیه کنگره شعر نیایش «مواهب» در قم برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین کنگره شعر نیایش در سالن کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای با حضور علیرضا برازش مدیر شبکه یک، جمعی از مسئولان کشوری و استانی و شاعران پیشکسوت و جوان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۵۹۲
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
مراسم اختتامیه کنگره شعر نیایش «مواهب» در قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم اختتامیه نخستین کنگره شعر نیایش شامگاه یکشنبه در سالن کتابخانه آیت الله خامنه‌ای با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و شاعران پیشکسوت و جوان قم برگزار شد.

در این محفل علیرضا برازش مدیر شبکه یک، حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی قم، محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور، حجت الاسلام امیرعطا جباری مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی قم، مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری قم و رضا خورشیدی از شاعران برجسته کشور حضور داشتند.

ارسال 150 اثر به دبیرخانه جشنواره
دبیر کنگره شعر نیایش «مواهب» با اشاره به اینکه این کنگره در خردادماه فراخوان خود را اعلام کرده است، افزود:  تا مهلت ارسال اثر بیش از 150 اثر از سوی شاعران قمی برای دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و  از بین این آثار 30 شعر به عنوان منتخب وارد مرحله نهایی شده است

محمدحسین آقابابایی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری مورد توصیه قرار گرفته، مبحث دعا و بهره‌گیری شاعرانه از مضامین ادعیه است به همین دلیل پرداختن  به این موضوع یکی از دغدغه‌های ما بود.

دبیر کنگره شعر نیایش «مواهب» بیان کرد: در مرحله داوری نهایی 7 اثر به عنوان اثر برتر شناخته شدند و هم چنین دو مجموعه شعر نیز با موضوع نیایش مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

آقابابایی تصریح کرد: برای برگزاری این کنگره نهادهایی مانند حوزه هنری، بسیج هنرمندان و نهاد عمومی کتابخانه‌های استان قم همکاری کرده‌اند.

توحید، ستون خیمه همه ادیان
علیرضا برازش با اشاره به با فضیلت بودن دعا در میان عبادات اظهار داشت: دعا از چند منظر قابل بررسی است و بخشی عمده‌ای از ادبیات ما را شکل داده است.

مدیر شبکه یک افزود: عمق و معنای معارفی که در دعا وجود دارد، بیش  از معارف مستتر احادیث است و اگر دعا مأثوره باشد، همانند حدیث است. چرا که امامان معصوم (ع) با مخاطبان به‌اندازه فهم و شعور آن‌ها سخن می‌گویند و وقتی معصومان با خدا سخن می‌گویند سطح سخن خود را بالا می‌برند.

وی بیان کرد: در میان ادعیه بهترین دعاها طولانی‌ترین آن است به همین دلیل دعاهایی جون ابوحمزه ثمالی را می‌توان از برجسته‌ترین ادعیه دانست و یک سری مباحث در این دعا نهفته است که در سایر ادعیه وجود ندارد.

برازش تأکید کرد: ستون خیمه همه ادیان توحید است و در مفاهیم ادعیه شناخت خدا توسط انسان صورت نمی‌گیرد، بلکه خدا باید خود را به ما بشناساند.

در پایان مراسم اختتامیه کنگره شعر نیایش "مواهب" محمدجواد الهی پور، محمد مهدی خان محمدی، رضا خورشیدی  فر، میثم داودی، یوسف رحیمی، طیبه عباسی، محمد میرزایی و رقیه ندیری به عنوان برگزیدگان این جشنواره تجلیل شدند.
ارسال نظرات