خبرهای داغ:
در مجمع عالی بسیج شهرستان مرزی درمیان مطرح شد:

برنامه های ضد فرهنگی صدا و سیما در مقابله با پدیده طلاق و تجمل گرایی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه درمیان گفت: صدا و سیما در چند سال اخیر نه تنها برای فرهنگ سازی در زمینه طلاق و تجمل گرایی اقدام نکرده است بلکه برنامه های ضد فرهنگی نیز ارائه کرده است.
کد خبر: ۸۷۳۱۵۷۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی خواجوی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه درمیان در مجمع عالی بسیج این شهرستان مرزی اظهارداشت: مجمع عالی بسیج با هدف استفاده از ظرفیت‌های فکری و تخصصی فرهیختگان بسیجی تشکیل شده و در مسیر گفتمان سازی فرمایشات رهبری گام می‌نهد.

وی با اشاره به افزایش پدیده طلاق در جامعه گفت: ارائه آموزش های همسرداری برای کاهش پدیده طلاق ضروری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه درمیان افزود: پدیده طلاق و ازدواج هر دو در جامعه دارای نرخ رو به رشد است.

وی ادامه داد: در مجموع 36درصد ازدواج های ثبتی سالهای گذشته در کشور منجر به طلاق شده است.

خواجوی یکی از علل افزایش پدیده طلاق در کشور را نبود توان همسرداری و خانه دارای دختران ذکر کرد و عنوان کرد: باید این مشکل با ارائه آموزش توسط آموزش و پرورش رفع شود.

وی  اظهار کرد: صدا و سیمای از جمله دستگاههای اجرایی است که در ترویج فرهنگ سازی تاثیرگذار است، در چند سال اخیر این دستگاه نه تنها در زمینه فرهنگ سازی اقدام نکرده است بلکه برنامه های ضد فرهنگی نیز ارائه کرده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان درمیان یادآور شد: تجمل و اشرافیگری نیز از دیگر مباحث با اهمیت این حوزه است و متاسفانه صداوسیما که از نهادهای تاثیرگذار در این زمینه است به جای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و ساده زیستی خلاف این موضوع عمل کرده و در فیلم ها تجمل گرایی را ترویج می کند.

خواجوی خاطرنشان کرد: خانواده ها باید با مدیریت شبکه های مجازی زندگی خود را از این حربه‌های پنهانی حفظ کنند زیرا به مرور باعث ایجاد شکاف‌های عمیق در بنیان خانواده ها می‌شود.

وی از نهادها و ادارات دست اندرکار خواست در برنامه های فرهنگی خود فعالیت هایی را بگنجانند که منجر به فرهنگ سازی مناسب و خوب برای جوانان شود

گفتنی است، مجمع عالی بسیج شهرستان مرزی درمیان با حضور مقام های محلی و علمای شیعه و سنی تشکیل شد و موضوع ازدواج، طلاق، امنیت، آب و راه تحقق اقتصاد مقاومتی در آن بررسی شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها