مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز:

پزشکان باید ثقه و حازق باشند

حجت الاسلام موحد گفت: امیدواریم نیاز های اساسی ما در جامعه در بخش پزشکی مورد تامین باشد تا بشر امروز بتواند به خوبی از این دانش پزشکی بهره بگیرد.
کد خبر: ۸۷۳۱۵۲۱
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ حجت الاسلام محمد جواد موحد در یازدهمین نشست شورای هم اندیشی بسیج و روسای دانشگاه های استان البرزبا تبریک و تجلیل از مقام پزشک اظهارداشت: امیدواریم نیاز های اساسی مردم ایران اسلامی در جامعه در بخش پزشکی مورد تامین باشد تا بشر امروز بتواند به خوبی از این دانش پزشکی بهره بگیرد.

وی افزود : ابوعلی سینا خود نقل میکند ساعتی پس از تولد، وقتی چشم باز کردم آسمان را سوراخ دیدم و این برای من به معما تبدیل شده بود، پس از گذشت سالها که بزرگتر شدم از مادرم در این مورد سوال کردم و مادرم گفت: وقتی تو به دنیا امدی من از ترس گزندگان و حشرات آبکشی را روی سرت گذاشتم تا اینکه مورد هجوم آنها قرار نگیری، و از روی آبکش چشم باز کردی و آسمان را سوراخ دیدی، این استعداد و حافظه از زمان بدو تولد همراه او بوده است.

حجت الاسلام موحد بیان داشت: از امام صادق (ع) نقل است که هم نطفه و هم رحم مادر در تولید و پرورش جنین و طفل  تاثیر فراوانی دارد و طی جستجوهایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که پدر و مادر ابوعلی سینا انسان های بسیار پاک و شریفی بودند و در تمام مسائل مراعات می کردند، که سر انجام نتیجه این رعایت تولد چنین فرزندی بود که ساعتی پس از تولد ، با استعداد سرشار آسمان را سوراخ دیده است و همچنان به دذهنشان مانده بود تا زمانی که به نوجوانی رسیدند و این معما را با پرسش از مار حل کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز همچنین با ذکر حدیثی دیگر از امام صادق (ع) گفت: جامعه به ناچار به سه فرد نیاز دارد؛ دسته اول علما و فقهایی هستند که مردم برای امورات دینی و شرعی خودشان به آنها نیازمند هستند.

وی ادامه داد: دسته دوم حاکم عادلی است که برای تامین امنیت، آرامش، آسایش و نیاز مردم در جامعه باید کارو فعالیت کند که مردم به آن نیاز های اساسی، امنیتی، آرامشی و معاش خودشان دست پیدا کنند و دسته سوم پزشک ثقه و حازقی است که مورد اعتماد مردم باشد.

حجت الاسلام موحد در پایان اظهارکرد: چون در قدیم الایام بدین گونه نبود که بیماران زن را پزشک زن مدارا کند و بیماران مرد را هم پزشک مرد، لذا پزشکی که می خواهد نامحرمی را مداوا کند قطعا باید مورد ثقه و اعتماد باشد تا بتواند آن اصل کار پزشکی خود را انجام دهد و بر این اساس این جمله بسیار زیباست که مردم جامعه به این سه فرد نیاز دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها