مجموع کتب حکمت های عاشورایی را با استعانت ازحضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) نگارش کردم و خیلی خودمانی گفتم؛ آقا می خواهم یک چیزی بنویسم که تکراری نباشد و در این مقوله هم کار نشده باشد.
کد خبر: ۸۷۳۱۳۹۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
جناب آقای دلجو چه عواملی سبب شد تا شما کتابی را با این مضامین تالیف کنید؟ این کتب دارای چه ویژگی هایی است؟
مجموع کتب حکمت های عاشورایی را با استعانت ازحضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) نگارش کردم و خیلی خودمانی گفتم؛ آقا می خواهم یک چیزی بنویسم که تکراری نباشد و در این مقوله هم کار نشده باشد. لذا براین عقیده شدم تا حکمت هایی که در جزئیات مقاتل و روضه های سیدالشهدا (علیه السلام) است و روی آنان خیلی مکاشفه نشده است را از لحاظ عقلی و نقلی بررسی کنم. مباحث نقلی آن مستند به کتاب های معتبر و مباحث عقلی را از نظرات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی که علاقه بسیاری به کتاب ها و تفکرات ایشان بود، دریافت کردم.
به برخی از حکمت ها نگاه کردم و از کتب و فرمایشات ایشان مطالبی را استخراج کردم و حجت الاسلام بندلی نماینده آیت الله جوادی آملی نیز سهم شایانی در این تحقیق بر عهده داشتند و برخی از روایاتی که بنده فکرش را نمی کردم ایشان راهنمایی می کردند و به زعم بنده، موفقیت هایی که در این زمینه حاصل شد بخاطر دیدگاه حضرت آیت الله جوادی آملی است و بنده از خود چیزی ندارم. در آخر مقدمه کتاب هم مرقوم کردم که من به تماشای حکمت ها آمده ام و ادعایی بر فهم حکمت ها ندارم بلکه گلستان حکمت ها را مشاهده کردم و هدفم این بود و به آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) نیز همین را اظهار کردم که قصد تفاخر و کسب مال از این کتاب ها ندارم بلکه می خواهم فقط نام مرا نیز همانند شیخ شوشتری ها و شیخ عباس قمی ها و غیره در جمع عاشقان و شیفتگان ساحت اباعبدالله(علیه السلام) بنویسند تا دستاویزی برای آخرتمان داشته باشیم.

ارسال نظرات