خبرهای داغ:
به گزارش خبرگزاری بسیج ازدزفول جانشین ناحیه مقاومت بسیج دزفول در جشنواره برترین مساجد و همایش مشترک ائمه جماعات، هیات امنا، خادمان، کانون های فرهنگی و فرماندهان پایگاه های بسیج در مسجد حجت بن الحسن(عج) دزفول ،مسجدرا محور فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی در جامعه اسلامی دانست و گفت: اسلام مسجد را هسته اولیه و زیربنای اصلی همه ارتباط ها در ابعاد مختلف قرار داد.
کد خبر: ۸۷۳۱۳۴۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲

سرگردپاسدار علی گل آرا مساجد دزفول را فعال، پویا و خلاق توصیف کرد و گفت: به دلیل حضو و فعالیت سنین مختلف در مساجد وجود برخی مشکلات طبیعی است که یکی از اهداف این جشنواره برطرف کردن این خرده اشکالات در مساجد است.
وی با اشاره به هجمه گسترده و تمام عیار فرهنگی استکبار جهانی علیه نظام و جوانان کشور گفت: مسجد و بانیان آن باید به عنوان اصلی ترین پایگاه مقابله کننده با تهاجم فرهنگی با شناخت صحیح شرایط به وظیفه سنگین خود در جنگ فرهنگی به خوبی عمل کند .
جانشین ناحیه مقاومت بسیج دزفول برون گرا بودن فعالیت مساجد در محله و مناطق حوزه فعالیت مساجد را خواستار شد و گفت: باید اثرگذاری و فعالیت مسجد معطوف به داخل مسجد نبوده بلکه فضای پیرامونی و منطقه خود را نیز تحت تاثیر قرار دهد به طوریکه مسجد کانون حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی در منطقه شود.
در این جشنواره همچنین ائمه جماعات، هیات امنا، کانون های فرهنگی، فرماندهان پایگاه های بسیج و خادمین برتر مساجد دزفول با اهدای لوح تجلیل شدند.
اجرای گروه تواشیح طه مسجد حجت بن الحسن به عنوان یکی از برترین گروه های تواشیح خوزستان از جمله برنامه های این جشنواره بود.
به آتش کشیدن مسجدالاقصی در 30 مرداد 1348 موجب شد تا با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب دولت های اسلامی در سی امین نشست سران دولت های اسلامی، 30 مرداد به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها