جوانی در گفت و گو با «بسیج» عنوان کرد
یدالله جوانی معتقد است همکاری های نظامی ایران و روسیه نه تنها بر خلاف قانون اساسی نیست بلکه یک اقدام مثبت در راستای تامین منافع مشترک است.
کد خبر: ۸۷۳۱۳۲۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹

یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی  خبرگزاری بسیج با اشاره به حضور جت های روسی در پایگاه نوژه همدان و شرکت در عملیات علیه داعش گفت: بر اساس قانون اساسی دولت ها اجازه ندارند پایگاه نظامی به قدرت های خارجی واگذار کنند، مثلا در قبل از انقلاب، آمریکایی ها در ایران پادگان هایی را به طور مشخص در اختیار خود داشتند و یا همین امروز غربی ها در بسیاری از کشورهای منطقه پایگاه نظامی مستقل دارند.

وی با اشاره به اینکه در این موارد عملا استقلال کشور میزبان از بین می رود گفت: با این حال در مورد همکاری های نظامی ایران و روسیه هیچ واگذاری سرزمینی صورت نگرفته است بلکه در راستای امنیت و منافع ملی کشورمان به روسها اجازه داده شده است که به طور محدود از ظرفیت های یکی از پایگاه های هوایی استفاده کنند.

جوانی با اشاره به اینکه داعش مورد حمایت آمریکا خطری جدی برای امنیت غرب آسیا است و کشورهایی مثل ایران و روسیه به خوبی این خطر را درک کرده و در حال مقابله با آن هستند، افزود: امروز ایران بر خلاف آمریکایی ها یک ائتلاف واقعی و عملیاتی علیه تروریسم با حضور کشورهایی همچون روسیه ، عراق، لبنان ، سوریه و... تشکیل داده است

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه بر این اساس می توان گفت که همکاری های نظامی ایران و روسیه نه تنها بر خلاف قانون اساسی نیست بلکه یک اقدام مثبت در راستای تامین منافع مشترک است، افزود: امروز ایران اسلامی دارای یک اقتدار ویژه در مبارزه با تروریسم شده است.

ارسال نظرات