نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تربیت نیروهای همطراز انقلاب و پیاده‌سازی فرهنگ نماز از کارکردهای ویژه مساجد است که جامعه را از خطرات و مفاسد اخلاقی، سیاسی و اجتماعی مصون می‌دارد.
کد خبر: ۸۷۳۱۳۰۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در اولین جشنواره برترین‌های مساجد استان کردستان اظهار کرد: بسیج یکی از برکات انقلاب است انقلابی که جوانانی انقلابی تربیت کرده که اگر در هر زمینه‌ای وارد شوند اثرات سازنده و مفیدی خواهد داشت و حتما موفق خواهند شد.

وی گفت: اولین بیتی که خدا بر روی زمین ساخت، بیت‌الله الحرام بود که مرکز همه توجه‌ها باشد که در مرکز زمین آن را بنا کرد و اولین کار پیامبر(ص) بعد از هجرت به مدینه ساخت مسجد بود که این نشان دهنده اهمیت جایگاه مسجد در نظام اسلامی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: مسجد در نظام اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و ما مسلمانان نگاه ویژه‌ای به مساجد داریم زیرا مهم‌ترین کارکرد مساجد تقویت و گسترش تقوی در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: مساجد نقش ویژه‌ای در سلامت جسم و روح دارند زیرا تحقیقات علمی به تازگی عنوان کرده‌اند که بهترین راه تخلیه انرژی‌های الکتریکی از بدن سجده است و اگر این سجده به سمت مرکز زمین یعنی به سمت قبله باشد این انرژی بیشتر تخلیه می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: تقویت روحیه تقوی و دینداری اولین منفعتی است که ساخت مساجد به همراه دارد که خوشبختانه استان کردستان از نظر وضعیت مساجد در کل کشور از جایگاه خوب و ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: در گذشته بشر تنها به سلامت جسم توجه می‌کردند اما اکنون توجه ویژه‌ای به سلامت روح دارد و اسلام برای سلامت جسم و روح دستورات ویژه‌ای دارد که گذشت زمان و پیشرفت علم پرده از چرایی و علت این دستورات برداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تربیت روح، معیار تقوی است اگر روح انسان تربیت خدایی شود و رنگ خدایی بگیرد آدمی به چنان قدرتی می‌رسد که به اذن خداوند همه کائنات در خدمت وی قرار می‌گیرد.

وی به کلامی از امام راحل(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: اولیاء خدا همه تربیت شده مساجد هستند و بنابر فرموده امام خمینی(ره) مسجد سنگر است که از خالی ماندن این مساجد باید ترسید زیرا ضربات جبران ناپذیری دارد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه عوامل متعددی در توسعه فرهنگی و علمی کشور نقش دارند، افزود: یکی از مسائل مهمی که نقش موثر و اساسی در توسعه دارند تربیت نیروهای انسانی شجاع و استوار است که از مهم‌ترین ارکان توسعه محسوب می‌شود که مساجد در تربیت این نیروها نقش موثری دارند.

وی مسجد را بهترین مکان برای تقویت تقوی و معارف الهی معرفی کرد و افزود: برخی از مسوولین که آموزش داده شده غرب هستند و تفکرات غربی در آنها رسوخ کرده است به برنامه‌های فرهنگی و هنری مساجد اهمیت نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تربیت نیروهای همطراز انقلاب و پیاده‌سازی فرهنگ نماز از کارکردهای ویژه مساجد است که جامعه را از خطرات و مفاسد اخلاقی، سیاسی و اجتماعی مصون می‌دارد.

وی اضافه کرد: شمار مساجد در استان کردستان قابل توجه است بنابراین برنامه‌هایی بیشتری برای فعالتر کردن مساجد پیش‌بینی و اجرا شود.

ارسال نظرات