فرمانده سپاه سنندج گفت: مسجد قلب تپنده جامعه اسلامی است و نمونه بارز آن شکل‌گیری انقلاب و فعالیت نیروهای انقلابی در این مکان معنوی و فرهنگی است.
کد خبر: ۸۷۳۱۳۰۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالحسین یوسفی ظهر امروز در اولین جشنواره تجلیل از برترین‌های مساجد استان کردستان که به همت سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس و سپاه سنندج در سالن شهدای گمنام برگزار شد، اظهار داشت: در سی‌امین نشست سازمان کنفرانس اسلامی و بنا به پیشنهاد ایران، 31 مرداد روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

وی افزود: امسال نیز برای اولین بار از طرف سازمان بسیج و با پشتیبانی برخی ادارات، اولین جشنواره تجلیل از برترین‌های مساجد در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه سنندج تصریح کرد: به برکت حضور و شادابی که در استان کردستان و بخصوص در پیکره مساجد و روحانیون وجود دارد، در قالب این مراسم، از برترین‌های ائمه جمعه و جماعات، بسیج مساجد و محلات، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیأت امنا و خادمین مساجد تجلیل خواهد شد.

یوسفی در ادامه به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: احیای نقش محوری مساجد، ناامید کردن دشمنان از توطئه علیه مسجد با توجه به نقش اصلی و مهم این مکان مقدس در تربیت نیروهای مخلص و ارزشی، توجه هرچه بیشتر به نقش مساجد در وحدت و اتحاد اسلامی و توجه بیشتر به مساجد به عنوان سنگر نظام مقدس جمهوری اسلامی در تربیت نیروهای انقلابی از جمله این اهداف است.

وی با اشاره به وجود 2 هزار مسجد در سطح استان کردستان، عنوان داشت: در این جشنواره از 150 ارکان برتر و 30 مسجد استان تجلیل خواهد شد.

فرمانده سپاه سنندج بر ضرورت تلاش برای رفع مشکلات ماموستاها تأکید کرد و افزود: مرکز بزرگ اسلامی و سایر نهادهای متولی باید ماموستاها را از بعد مادی و معنوی مورد حمایت قرار دهند تا این قشر دغدغه مالی نداشته باشند و وظیفه خود در راستای تبلیغ و ترویج دین را بدون دغدغه انجام دهند.
وی ادامه داد: مسجد قلب تپنده جامعه اسلامی است و نمونه بارز آن شکل‌گیری انقلاب و فعالیت نیروهای انقلابی در این مکان معنوی و فرهنگی است.
یوسفی اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان در سنگر مساجد آموزش‌های لازم را می‌دیدند و فعالیت‌های بسیار دیگری در زمینه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در این مکان انجام گرفته است.

ارسال نظرات