گروه جهادی سازمان بسیج حقوقدانان قصد دارد از دوم شهریور به مدت یک هفته در مریوان اردوی جهادی برگزار کند.
کد خبر: ۸۷۳۱۲۹۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مسئولان برگزاری اردوهای جهادی سازمان بسیج حقوقدانان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران با فرماندار مریوان دیدار و پیرامون برگزاری دو اردوی جهادی در سطح روستاهای شهرستان مریوان صحبت کردند.

این گروه علاوه بر تعریف و انجام چندین پروژه عمرانی در روستاهای کمتر برخوردار شهرستان مریوان، ارائه خدمات حقوقی و مشاوره ای رایگان را در برنامه کاری خود دارد.
مسئول برگزاری اردوهای جهادی سازمان بسیج حقوقدان ها در این رابطه گفت: برنامه ای پنج تا 10 ساله برای شهرستان مریوان طراحی کرده ایم و قصد داریم به صورت منظم آن را پیش ببریم.
چراغی افزود: علاوه بر این با توجه به نامگذاری امسال به نام 'اقصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' از سوی مقام معظم رهبری در زمینه اشتغالزایی نیز فعالیت هایی خواهیم داشت.
وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان مریوان افزود: در زمینه تامین خودرو جهت جابجایی نیروها در سطح روستاها مشکل داریم که امیدواریم با کمک ادارات شهرستان مرتفع شود.
همچنین از 12 شهریور گروه جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در روستای بیله مستقر خواهد شد و به مدت 11 روز و در سطح هشت روستای بخش سرشیو شهرستان مریوان چندین طرح عمرانی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی را عملیاتی می کند.
از مهمترین برنامه های اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهرستان مریوان پایش سلامت پزشکی ساکنان روستاهای هدف طرح است.
جاویدان، مسئول اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران هم گفت: برای دستیابی به اهداف این طرح، تیمی متشکل از پنج پزشک عمومی، چند متخصص، یک دندانپزشک، دو ماما و چند پرستار پایش سلامت ساکنان روستاهای هدف را برعهده خواهند داشت.
فرماندار مریوان نیز در این جلسه بر تسهیل فعالیت اردوهای جهادی تاکید کرد و گفت: دستگاه ها و ادارات شهرستان در حد بضاعت و توان خود در خدمت اعضای این اردوها خواهند بود و فعالیت آنها را تسهیل خواهند کرد.

ارسال نظرات