خبرهای داغ:
بختیار گلپایگانی گفت: برای ایجاد تحول در فعالیت های قرآنی در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار برای اولین بار آزمون سراسری قرآن کریم کشورمان از ۱۶ لغایت ۱۹ شهریور ماه در دو شهرستان خوانسار و گلپایگان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۱۵۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس روز شنبه در جمع حافظان و قرآن پژوهان موسسه مهد قرآن کریم خوانسار با اشاره به تاریخچه ای از شکل گیری مهدهای قرآن کریم در کشور اظهار کرد: اعتبارات دولتی دلیل رکود مهدهای قرآن کریم در مقطعی از زمان بوده است، در حالی که در پنج سال اول فعالیت مهدهای قرآن، با وجود همه کمبودها حفاظ خوبی در کشور تربیت شدند.

وی افزود: باید به افزایش فضاهای آموزشی قرآنی، مسائل بیمه ای و معاش مربیان قرآن توجه شود اما این مباحث نباید بر فعالیت های قرآنی مهدهای قرآن تاثیر و سایه بیاندازد.

علی بختیار گلپایگانی گفت: البته معتقدیم نباید برای کمک به مهد قرآن از کمک های دولتی استفاده شود و باید از مشارکت و کمک خیران خوانساری بهره برد.

وی اضافه کرد: برای ایجاد تحول در فعالیت های قرآنی در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار برای اولین بار آزمون سراسری قرآن کریم با حضور ۲۰۰ نفر از حفاظ برتر کشور از ۱۶ لغایت ۱۹ شهریور ماه در دو شهرستان خوانسار و گلپایگان برگزار خواهد شد.

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با تاکید برانعکاس گسترده این رویداد بزرگ قرآنی برای بهره گیری از فضای ایجاد شده تصریح کرد: در این آزمون که با حضور داوران بین المللی و بزرگ قرآنی همراه است شرکت کنندگان با کسب امتیاز بالای ۸۰ موفق به کسب گواهینامه حفظ کل قران کریم خواهند شد.

در پایان این نشست هیئت امنای مهد قرآن خوانسار، مربیان و حافظان قرآن به طرح مشکلات و مسائل مربوط به فضا و فعالیت های قرآنی از جمله کمبود فضای آموزشی و کمبود مربیان قرآنی پرداختند

ارسال نظرات
پر بیننده ها