خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین قطبی با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید طباطبائی نژاد(ره) در دیداری صمیمی به بحث و بررسی فعالیت های تبلیغی، ملزومات و راهکارهای آن پرداخت.
کد خبر: ۸۷۳۱۱۳۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با دعوت از طلاب برای تشکیل پرونده تبلیغی عنوان داشت: در کنار تبلیغ شفاهی به سمت تبلیغ نوین حرکت کرده ایم که طلاب می توانند با تشکیل گروه های تبلیغی در سه عرصه رسانه، مجازی و هنری فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطر نشان کرد: انتظار می رود با راه اندازی و حمایت از گروه های تبلیغی، این گروه ها هویت و اقتدار لازم را پیدا کنند.

وی اذعان داشت: رسانه های نوین یک فرصت هستند و باید از آن استفاده کنیم و عدم بهره مندی، آن را تبدیل به یک تهدید جدی می کند که داشته های ما را از بین می برد و تبلیغ در فضای مجازی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: به مقتضای ابزار و امکانات، نوجوانان و جوانان به جای اینکه به دنبال فراگیری عمیق باشند به دنبال نقل و انتقال داده ها و اطلاعات سطحی هستند، که این رویکرد آسیب جدی به دامنه توجه مخاطب وارد نموده و به عنوان مثال در گذشته دامنه توجه یک جوان به سخنران قریب ۲ ساعت تخمین زده می شد که الآن دامنه توجه مخاطب به ۸ دقیقه تقلیل پیدا کرده است.

وی در ادامه به یکی دیگر از آسیب های شبکه های پیام رسان اشاره کرد و گفت: نسل جوان در این شبکه ها با یک سری جریان های فکری پنهان مواجه است که متأسفانه در نگاه اوّل با تبلیغات ظاهری زیبا و دینی جوان را جذب و برای او آبشخور فکری درست می کند که متأسفانه برخی از آنها فرقه های انحرافی هستند و عوارض خطرناکی به دنبال دارند.

رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن از تأثیرگذاری شبکه های اجتماعی در اندیشه های افراد و حتی در سبک پوشش خبر داد و گفت: تعداد اعضای بعضی از کانال های شبکه تلگرام به بیش از یک میلیون نفر رسیده است و ما نباید از این فرصت غفلت کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به رسانه های غیر پیام رسان که هرکدام اندیشه ای به دنبال دارد اشاره کرد و عنوان داشت: یک نمونه بستنی شبیه خرس درست شده و در بازار موجود است که نسلی از فرزندان ما با این حیوان و با شکلش زندگی می کنند در حالی که ما غافلیم از این که این حیوان در چین اسطوره داغ عشق است که سیاهی رنگ او پس از عارض شدن غم فراق یار است و از طرفی این حیوان پس از تولد فرزند، همسر و فرزندش را رها می کند و این یعنی ترویج ازدواج سفید.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تأکید کرد: یک روش ساده برای پیش گیری از انحراف در فضای مجازی، تبلیغ به صورت غیر آنلاین است که فرد در ابتدا با تولید محصولی که می تواند یک استیکر، داستان، متن، انیمیشن و… باشد، پس از تأیید اهل خبره آن را در فضای مجازی منتشر نماید.

وی حمایت های دولت را به عنوان یک راهکار و وظیفه در حل مسائل فرهنگی بیان کرد و اظهار داشت: البته نباید از وظیفه فردی غافل باشیم و باید طلاب حتی در صورت عدم حمایت های دولت به انجام وظیفه طلبگی خود بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی در پایان تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان یک نرم افزار تلفن همراه (Application) طراحی کرده است که محتوای دینی مطابق با نیاز روز طلاب را آماده سازی می کند که به زودی از آن رونمایی خواهد شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها