خبرهای داغ:
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا گفت: از یک مرداد تا ۳۱ مرداد سال جاری ۶۶۰ مورد حادثه در شهرضا اتفاق افتاده که ۱۸۰ مورد از آن تصادفات ترافیکی و ۴۸۰ مورد از آن حوادث غیرترافیکی بوده است.
کد خبر: ۸۷۳۱۰۷۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حبیب‌الله صادقی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با اشاره به اینکه در 4 ماهه اول سال 95، 715 مورد مأموریت تصادفی در اورژانس انجام شده، اظهار داشت: از این تعداد، 522 مأموریت مربوط به حوزه شهری و 193 ماموریت نیز مربوط به حوزه جاده‌ای است.

وی با اشاره به آمار کشته‌ها و زخمی‌های این ماموریت‌ها، افزود: در مجموع 522 ماموریت شهری، 4 مورد فوتی و در مجموع  193 ماموریت جاده‌ای نیز 12 مورد فوتی داشته‌ایم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا گفت: اصلی‌ترین مصدومان تصادفات شهری، راکبان موتورسیکلت باوجود 204 مورد تصادفی و پس از آنها نیز عابران پیاده با وجود 92 مورد مصدومیت هستند.

وی با اشاره به آمار حوادث ویژه در شهرستان، تصریح کرد: تصادفاتی را حوادث ویژه می‌نامیم که بیش از 5 مصدوم داشته باشند که در 4 ماهه اول سال 95، 25 مورد حادثه ویژه در شهرستان اتفاق افتاده است که منجر به بستری شدن 121 نفر در بیمارستان شده است.

صادقی با بیان اینکه در سال گذشته 14 حادثه ویژه با 8 مورد فوت در سطح شهرستان اتفاق افتاده، افزود: از 25 حادثه ویژه 15 مورد آن تصادف، 10 مورد سایر حوادث بوده که در مجموع این حوادث منجر به کشته شدن 11 نفر در 4 ماهه نخست سال شده است.

وی با اشاره به رشد تصادفات در مردادماه امسال گفت: در مرداد ماه به دنبال 2 فقره تصادف در مسیر مواصلاتی شهرضا-مبارکه متأسفانه 9 نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا افزود: از یک مرداد سال 95 تا 31 مرداد 660 مورد حادثه در شهرضا اتفاق افتاده که 180 مورد از آن تصادفات ترافیکی و 480 مورد از آن حوادث غیرترافیکی بوده است.

وی گفت: با تلاشی که انجام شده به زودی 3 دستگاه آمبولانس مجهز که از کشور آلمان وارد شده است تحویل شهرستان شهرضا داده می‌شود.

صادقی با بیان اینکه از یک شهریورماه اتاق فرمان شهرضا و دهاقان به مرکزیت شهرضا ادغام می‌شود، بیان کرد: بی سیم اورژانس 115 شهرضا از سیستم آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده است و در یک ماه آینده دیگر نقطه کوری از نظر بی‌سیم نداریم.

وی با اشاره به تماس‌هایی که با اورژانس در 4 ماهه ابتدایی امسال گرفته شده است، تصریح کرد: در این مدت 23 هزار و 277 مورد تماس در حوزه‌های مختلف با مرکز اورژانس شهرضا گرفته شده است که میانگین حضور در محل حادثه در مأموریت‌های شهری 6 دقیقه و 52 ثانیه و در مأموریت‌های جاده‌ای 8 دقیقه و 52 ثانیه بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین پایگاه شهرداری منظریه و شبکه بهداشت و درمان، بیان کرد: راه‌اندازی و شروع به کار پایگاه اورژانس منظریه نقش مهمی در کاهش زمان حضور در محل حادثه اورژانس شهرضا داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در کل استان شاهد کاهش 3 درصدی حوادث ترافیکی بوده‌ایم، گفت: متأسفانه تصادفات ترافیکی در 5 ماهه نخست سال در شهرستان شهرضا افزایش یافته است.

صادقی افزود: بیماری‌های قلبی عروقی در صدر مأموریت‌های غیرتصادفی شهرستان قرار دارد و بعد از آن سقوط با 120 مورد حادثه در 4 ماه نخست سال و خودکشی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به آمار مأموریت‌های ضروری، بیان کرد: در 4 ماهه نخست سال 12 مورد احیای موفق، 2 مورد زایمان قبل از رسیدن به بیمارستان، 2 مورد اعزام برای پیوند اعضا و 45 مورد حادثه موبایل آی‌سیو داشته‌ایم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا بیان کرد: در 4 ماهه نخست سال 23هزارو 377 تماس با اورژانس 115 شهرضا گرفته شده که 117 هزار و 29 دقیقه مشاوره تلفنی و 7 هزار و154 مورد ارتباط بی‌سیم برقرار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها