مشاور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم برندسازی آثار صنایع دستی استان تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۳۱۰۵۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲

ظهر امروز دوره آموزشی مبانی «برندینگ و بازاریابی» در حوزه صنایع دستی و گردشگری با حضور مشاور اقتصادی استاندار و بیش 60 هنرمند صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

محمدامین منوچهری در این کارگاه با اشاره به اهمیت وجود «برند» برای عرضه محصولات، اظهار کرد: برخی اصلاً با واژه برند آشنا نبوده و کاربردهای آن را نمی‌دانند.

مشاور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برندسازی را سمبلی برای معرفی کالاهای تولیدی هر شخص، مؤسسه یا شرکت عنوان کرد و افزود: برند نامی است که با هدف فروش کالا یا خدمات توسط تولیدکننده آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی، هدف سازمان‌ها از به کار گرفتن برند برای محصولات خود را ارزش آفرینی برای کالا بیان کرد و گفت: البته یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در ایجاد برند، تصویری است که برای آن انتخاب می‌کنیم یعنی باید تصویری انتخاب شود که همیشه در ذهن باقی بماند.

منوچهری در ادامه بازاریابی درست را یکی دیگر از عوامل مهم و موثر در فروش محصولات بیان کرد و یادآور شد: بازاریابی یک موضوع مدیریتی است که فعالیت‌های تولید، توزیع و تجاری را در بر می‌گیرد.

وی، نیاز، خواسته، تقاضا، محصول، مبادله، معامله و بازار را از مفاهیم اساسی بازاریابی عنوان کرد و بیان داشت: به حداکثر رساندن میزان مصرف، رضایت مصرف کننده، حق انتخاب و کیفیت زندگی نیز از اهداف اساسی بازاریابی است.

مشاور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر شناسایی تقاضاهای پنهان در جامعه، گفت: بازاریاب‌ها باید قدرت و توانمندی بالایی جهت شناسایی تقاضاهای پنهان داشته باشند که برای رسیدن به این مرحله نیازمند دوره‌های آموزشی بیشتری هستیم.

وی عدم تبلیغات کافی و بی‌اطلاعی از سلیقه مصرف‌کنندگان را یکی از عوامل فروش نرفتن کالای تولیدی دانست و گفت: باید با بررسی‌های وسیع بتوانیم از سلیقه مصرف کنندگان مطلع شویم تا بتوانیم کالای مورد نیاز آنها را تولید کنیم و متضرر نشویم.

منوچهری ارائه محصول در چه نوعی از بازار را از دیگر عوامل موثر در فروش یا عدم فروش آن بیان کرد و یادآور شد: ابتدا باید بدانیم کالای خود را در چه نوعی از بازار (منطقه‌ای، ملی یا بین المللی) می‌خواهیم عرضه کنیم سپس با توجه به نوع بازار انتخابیمان کالا تولید کنیم.

وی، عوامل فرهنگی، اجتماعی، شخصی، روانی و خریدار را از عوامل فردی بازاریابی عنوان کرد و گفت: اهداف سازمان، نیروهای داخلی، سبک‌های مدیریتی و نیروهای خارجی نیز از عوامل موثر در ساماندهی بازاریابی است.

ارسال نظرات