خبرگزاری بسیج: اجلاس فصلی مجمع بسیج شهرستان بناب با حضور اعضای مجمع و مسئولان شهرستان در سپاه بناب برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۰۱۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه بناب در این نشست با اشاره به فرآیندهای مورد نیاز برای اجرای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان، گفت: در این راستا در حوزه سرزمینی بناب برای پیشبرد اهداف، تعامل دستگاه های دولتی، مشاوره، تامین تسهیلات و تکیه بر توان داخلی لازم و ضروری است.

عمران دوستی با بیان اینکه باید عرصه های تولید به مردم شناسانده شود، گفت: توجه به تولید داخلی موجب حل مشکل اقتصاد و اشتغال جوانان می شود.

وی فرهنگ کار و تلاش، صرفه جویی در مصرف و حمایت از تولید داخلی را سه فرمول عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی عنوان و بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب از ما عمل می خواهد، نسخه عملیاتی اقتصاد مقاومتی نوشته شده و در حال حاضر ما مسئولان باید آن را عملیاتی کنیم.

رئیس مجمع بسیج شهرستان بناب نیز در این نشست با اشاره به اهداف این مجمع، گفت: این مجمع متشکل از ۱۹ قشر مختلف اعم از دانشجویی، اصناف، ورزشکاران، کارگران و… است که هر قشر ۱۵ الی ۲۰ عضو دارد.

بزار بنابی کاهش مصرف انرژی و کاهش درصد طلاق در شهرستان را دو برنامه مهم مجمع در سال جاری دانست و اظهار داشت: شش ماهه نخست امسال کاهش مصرف انرژی در ادارات و منازل هدف این مجمع بوده و در شش ماهه دوم کاهش درصد طلاق جزو برنامه هاست.

رئیس دادگستری بناب نیز در سخنانی با اشاره به آمار طلاق در این شهرستا، ادعا کرد: آمار طلاق در شهرستان بناب در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

قاسمی وند با بیان اینکه این کاهش آمار برای ما افتخار نیست، تاکید کرد: ما مسئولان غفلت کرده ایم، اگر این چنین نبود باید در سال های گذشته آمار قابل قبولی داشتیم.

وی تاثیر ریش سفیدان محل در کاهش آمار طلاق را ظرفیت بسیار قوی عنوان و بیان کرد: ریش سفیدان و افراد با نفوذ در جامعه این آمار را کاهش داده اند و به جز این مورد، حرکت دیگری در خصوص کاهش طلاق در بناب اتفاق نیفتاده است.

رئیس دادگستری بناب افزود: در سال ۹۴ بیشتر از سال ۹۳ دادخواست طلاق داشتیم، علیرغم آن کاهش درصد طلاق در سال ۹۴ اتفاق افتاده است و این تنها به همت شوراهای حل اختلاف، ریش سفیدان و افراد با نفوذ شهرستان صورت گرفته است.

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بزرگترین ارمغانی که امام خمینی(ره) برای ایران به ارمغان آورد خود باوری بود، گفت: اگر به حرف امام گوش می کردیم هم اکنون خیلی از مشکلات پیش رو را نداشتیم.

ضیا الله اعزازی با اشاره به راهکارهای عملی کردن اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: مسئولان ابتدا باید از خود آغاز کرده و در مصرف ها صرفه جویی کنند، سپس از مردم انتظار داشته باشند.

وی با تاکید به اینکه نشست های اقتصاد مقاومتی باید خروجی داشته باشد، گفت: همه ما باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی حتی در زندگی تغییراتی انجام دهیم و اگر یک لامپ اضافی روشن داریم آن را خاموش کنیم و در فرهنگ سازی آن تلاش کنیم.

اعزازی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی از اصراف پرهیز کردن، افزود: مشکلان پیش روی ما ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه باید از تولید داخلی حمایت شود، خاطرنشان کرد: دولت راه را باز گذاشته و مسیر همواری را تدارک دیده است و از تولید کنندگان حمایت می کند و هم اکنون مانعی از بابت بدهی مصرف انرژی برای تولیدکنندگان وجود ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها