خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور:

معلمان مرزبانان فکری و عقیدتی جامعه هستند/ معلمان مفاهیم جریان‌ساز را تولید و احیا کنند

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه معلمان مرزبانان فکری و عقیدتی جامعه هستند، گفت: معلمان باید مفاهیم جریان‌ساز را تولید و احیا کنند و انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن یک مفهوم جریان‌ساز است.
کد خبر: ۸۷۳۰۸۹۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شعبانعلی رمضانیان امروز در اختتامیه طرح «معلم امت ساز» در همدان اظهار داشت: طرح معلم امت ساز، یکی از بهترین اقدامات در راستای مطالبات امروز مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد نسلی تربیت شود که از حیث فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی وابسته استکبار جهانی باشد، گفت: معلمان باید نسلی را تربیت کنند که به دور از این وابستگی‌ها باشند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ابراز داشت: ما می‌خواهیم نسلی تربیت شود که دارای یک قدرت مستقل دینی و ملی باشد، نسلی که از حیث فکری و فرهنگی روی پای خود بایستد.

وی با بیان اینکه اولین خصوصیتی که مقام معظم رهبری برای نسل آینده برشمردند این است که نسل مورد انتظار ما باید دارای هویت مستقل دینی و ملی باشد، عنوان کرد: اگر نسلی مستقل را بسازیم مشکل اقتصاد مقاومتی نیز حل می‌شود.

رمضانیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: معلمان باید مفاهیم جریان‌ساز را تولید و احیا کنند و انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن یک مفهوم جریان‌ساز است.

وی تأکید کرد: معلمان مرزبانان فکری و عقیدتی جامعه بوده و مراقب هستند که عناصر بیگانه به افکار و اندیشه نسل جوان ما نفوذ نکند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور به سه توصیه مقام معظم رهبری در جمع پاسداران آینده امت اسلامی در خصوص تربیت نسل جوان اشاره و بیان کرد: لوازم پاسداری چند چیز است اینکه در مبانی مستحکم باشید، چراکه اگر مبانی سست باشد در بسیاری از موارد در برخورد با موانع نمی‌توانند خوب پاسداری کنند و باید معرفت، بینش و بصیرت خود را عمق دهید تا به هر بادی نیفتید.

وی عنوان کرد: علاوه بر مبانی، تاریخ را مطالعه کنید به ویژه تاریخ 100 سال اخیر، که به ما درس عبرت می‌دهد، فلسفه تاریخ این است که دوباره اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و از آنها استفاده کنیم.

رمضانیان سومین نکته را آگاهی از زمان و درک درست از موقعیت دانست و بیان کرد: باید بدانیم اوضاع و احوال ما چگونه است و بر مردم چه می‌گذرد.

رمضانیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ابراز داشت: در مقابل نسلی که می خواهیم تربیت کنیم باید موانع را کنار بگذاریم و آنان را بشناسیم و به همه روش‌ها احاطه داشته باشیم تا بتوانیم نسلی را که به عنوان امانت به ما سپرده شده دستشان را بگیریم و از پیچ و خم حوادث عبورشان دهیم و در این راه باید ابتکار و نوآوری به خرج دهیم.

وی خاطرنشان کرد: معلم امت‌ساز باید هم برای جلو بردن دانش‌آموزان برنامه داشته باشد و هم برای اینکه دانش‌آموز به مانع برنخورد، موانع امروز را بشناسد تا با هزینه کم آنها را از موانع عبور دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار