امام جمعه کمیجان گفت: مساجد باید به مرکزی برای بیداری و هوشیاری اسلامی و سرچشمه تمام حرکت‌ها تبدیل شوند.
کد خبر: ۸۷۳۰۸۰۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، رژیم صهيونيستی در سال 1348 هجری شمسی (21 آگوست 1969) مسجدالاقصی قبله اول مسلمین را به آتش کشيد٬ و موجی از اعتراض در کشورهای اسلامی شکل گرفت و این جنایت رژیم نجس کودک کش، آتش خشم و انزجار مسلمانان جهان را نسبت به این غده سرطانی شعله ور ساخت و چهره کریه و زشت آنان را برملاتر از همیشه نمود و بنابر درخواست جمهوری اسلامی ايران، این روز از سوی سازمان كنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

30 مردادماه یادآور حادثه ای است که از یک سو بیانگر عمق دشمنی صهیونیسم جهانی نسبت به اسلام عزیز و پیروان این مکتب حیات بخش است و از سوی دیگر فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه رفیع مسجد به عنوان کانون وحدت، اقتدار و نماد هویت امت اسلام؛ هفته تکریم و تجلیل مساجد از 30 مردادماه تا 5 شهریورماه در ایران به طور گسترده برگزار می‌شود.

در راستای تکریم مساجد همایش ائمه جماعات و جمعه، هیئات امناء و فرماندهان بسیج در حسینیه ناحیه کمیجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در این همایش که روز گذشته برگزار شد ضمن گرامیداشت این روز گفت: مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است، نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد فراهم می‌آورد.

وی افزود: مسجد در محیط زندگی نه تنها جامعه را به وحدت فرا می‌خواند بلکه ساختار فضای روستایی و شهری را به سمت خویش متمرکز می‌سازد.

حجت‌الاسلام مقدسی‌پور با اشاره به جایگاه و نقش مساجد در دین اسلام گفت: در دین اسلام محور و کانون تمامی فعالیت‌ها به مسجد ختم می‌شود، مسجد اولین پدیده جغرافیایی است که به محض فتح سرزمین‌های کفر توسط سپاه اسلام به عنوان نماد یگانگی، توحید و مبارزه با شرک و بت پرستی در سرزمین‌های تصرف شده بنا شد.

امام جمعه کمیجان در پایان خاطرنشان کرد: مساجد بیمه‌کننده جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی است، مساجد صدر اسلام مرکز تعلیم و تربیت، محل برپایی نماز، مقر لشکر اسلام و مکانی برای قضاوت و داوری در مورد اختلافات مسلمانان بود و امروزه نیز مساجد باید مجددا احیا شوند و به مرکزی برای بیداری و هوشیاری اسلامی و سرچشمه تمام حرکت‌ها تبدیل شوند.


ارسال نظرات