خبرهای داغ:

آئین اختتامیه ششمین دوره تربیت مربی مهد مساجد بسیج زنان کشور برگزار شد

ششمین دوره تربیت مربی مهد مساجد بسیج جامعه زنان کشور با برگزاری مراسم اختتامیه در حضور مربیان و بیش از 500 خواهر بسیجی از سراسر کشور که در این دوره شرکت کرده بودند، به همراه سخنرانی دکتر رحیم پور ازغدی و اهداء جوایز به کمیته های فعال در برگزاری دوره به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۳۰۷۴۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

آئین اختتامیه ششمین دوره تربیت مربی مهد مساجد با سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی و حضور مینا بیابانی جانشین مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، همچنین مربیان و شرکت کنندگان در این دوره در اردوگاه جهادی شهید میرحسینی برگزار شد.

رحیم پور ازغدی در این مراسم به تشریح تفاوت مهدهای اسلامی و غیر اسلامی پرداخت و گفت: تفاومت مهدهای اسلامی و غیراسلامی در این نیست که مهدهای اسلامی به حفظ قرآن و ظواهر اسلامی و منقولات اسلامی پرداخته شود و یا مهدهای غیراسلامی به پخش آهنگ بیش از حد توجه شود، بلکه منظور این است که در مهدهای اسلامی مفاهیم ارزشمند اسلامی به صورت عمیق در وجود کودک درونی شود و شاید در این فرایند تنها به حفظ چند آیه بسنده شود اما اصل ماجرا انتقال مفاهیم قرآنی است.

وی همچنین وظیفه مربیان مهدهای مساجد را بسیار سنگین دانسته و گفت: مربیان مهدهای مساجد باید توجه داشته باشند که در مدتی که والدین فرزندان خود را به آنها می سپارند، مکمل وظایف مادری را انجام دهند تا در تربیت شخصیت کودک اختلال ایجاد نشود.

  به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشورخبرگزاری بسیج،این استاد دانشگاه با اشاره به احادیث و روایاتی که در خصوص تربیت کودک از پیامبر اسلام(ص) وارد شده است نیز گفت: متاسفانه در حوزه های علمیه توجهی به این موضوع نمی شود، باید در س خارج فقه در مورد تربیت کودک و نوجوان داشته باشیم، در دانشگاه نیز رشته های روانشناسی و تربیت معلم با دقت به این مباحث نمی پردازند و عمدتا به صورت پراکنده آن را ذکر می کنند، در حالیکه بسیاری از نکات آموزشی صحیح در این روایات وجود دارد.

در ادامه این مراسم از کمیته های پذیرش و اسکان، آموزش فرهنگی و پشتیبانی تقدیر به عمل آمد، همچنین از بین غرفه های نمایشگاهی که در حاشیه این دوره در اردوگاه برپاشده بود، به ترتیب استان فارس، استان اصفهان و استان سمنان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

این دوره با حضور بیش از 500 مربی خواهر بسیجی و با هدف تاسیس 500 مهدکودک مساجد در سراسر کشور، به همت سازمان بسیج جامعه زنان کشور از 24 مرداد برگزار شد و صبح امروز  31 مردادماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.


ارسال نظرات