خبرهای داغ:
برای اولین بار گیاه «استویا» در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم کشت شد.
کد خبر: ۸۷۳۰۶۶۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
گیاه «استویا» برای اولین بار در قم کشت شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، امینی کارشناس مسئول اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم و دانشجوی ارشد کشاورزی گفت: برای اولین بارگیاه استویا در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم کشت شد.

وی اقزود: از اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری کشت  نشاء این گیاه در اداره کل انجام گرفت.

کارشناس مسئول تعاون اداره کل در ادامه با اشاره به تاریخچه کشت این گیاه افزود: در حالت عادی کشت این گیاه در شهر قم فقط در شرایط گلخانه امکان پذیر است ولی در حال حاضر این گیاه در شرایط فضای باز کشت شده است.

استویا، محصولی است کاملاً طبیعی که به طور مستقیم از طبیعت و گیاهان گرفته شده و امروزه به طور وسیعی، در صنایعی که سال‌ها از محصولات قندی شیرینی و شکلات، نوشابه‌های گازدار و سایر صنایعی که در فرایند خود به مقادیر زیاد از این مواد استفاده می‌کرده‌اند، کاربرد وسیعی داشته و جایگزین شکر و قند به عنوان عوامل کالری زا شده است.

این گیاه ده‌ها سال است که در آسیا و جنوب آمریکا و آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرد، ضمن اینکه مصنوعی نیست، سمی نیست و هیچ گونه عوارض جانبی نگران کننده نیز ندارد. استویا مورد تایید سازمان جهانی سلامت است و اخیراً به عنوان یک محصول رژیمی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است.

استویا یک پیشنهاد و یک راهکار بزرگ در جایگزین کردن شیرینی ها برای کسانی که روزانه به مقدار کالری مصرفی خود توجه دارند می‌باشد. این محصول به هیچ میزان کالری ندارد و جای هیچ نگرانی برای استفاده از آن وجود ندارد.
ارسال نظرات