خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):
تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: هنرمندان معارف اهل بیت(ع) را در قالب‌های مختلف هنری و با همت والای خود احیا کنند.
کد خبر: ۸۷۳۰۶۵۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم اختتامییه کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: احیای امر اهل بیت(ع) یکی از مهمترین وظایف و تکالیف شیعیان است که  برترین آنها موضوع توحید، ولایت، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: کسانی که در عرصه هنر تلاش می‌کنند تا معارف اسلامی را برجسته کنند در حقیقت در راستای احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گام برمی‌دارند.

امام جمعه قم در ادامه با بیان اینکه زائران با حضور در حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) و نیز حرم امامزادگان ارادت خود را به ساحت نورانی آن بزرگواران نشان می‌دهند، افزود: زائران در عین حال اینکه خود از این فضای معنوی بهره‌مند می‌شوند پیام اهل بیت(ع) را نیز به سایرین انتقال می‌دهند.

وی حضرت معصومه(س) را دختر نمونه آل الله برشمرد و افزود: حضرت معصومه(س) مهاجر الی الله بود که از خانه خود برای رسالتی بزرگ مهاجرت کرد و حرکت ایشان در حقیقت یک حرکت جهادگونه بود و حضور  این بانوی کرامت در شهر مقدس قم که امام صادق(ع) آن را حرم اهل بیت(ع) معرفی کرده بودند؛ بسیار مهم و با ارزش بود.
 
آیت الله سعیدی بیان داشت: شهر مقدس قم با حضور حضرت فاطمه معصومه(س) به شهری علمی و انقلابی تبدیل شد و کانونی برای جوشش معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مبدل گشت و انسان‌های بزرگی در جوار حرم مطهر در حوزه علمیه قم تربیت و رشد یافتند که شاخص‌ترین آنها امام راحل بود.

وی تصریح کرد : با حضور حضرت فاطمه معصومه(س) پرچم اهل بیت(ع) و پرچم علم در قم برافراشته شد و انقلاب اسلامی نیز از قم حرکت خود را آغاز کرد.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با تقدیر از حضور طراحان و فعالان عرصه گرافیک در کارگاه پوستر نقش بهشت، اظهار داشت: هنرمندان می‌توانند با استفاده از نقوشی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به کار رفته و با الهام‌گیری از هنرهای متعددی که در این بارگاه وجود دارد، معارف اهل بیت(ع) را در قالب‌های مختلف هنری منعکس کنند و هنرمندان با همت والای خود می‌بایست معارف اهل بیت(ع) را احیا کنند.
ارسال نظرات