خبرهای داغ:
فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان عنوان کرد

جایگاه ویژه‌ و تعیین‌کننده ایران در معادلات جهانی و منطقه‌ای/ گستردگی برد استراتژیک ایران

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به جایگاه ویژه ایران در معادلات جهانی و منطقه‌ای گفت: امروز آمریکا و هم پیمانانش مجبور هستند در معادلات منطقه‌ای نقش و قدرت فراگیر جمهوری اسلامی را لحاظ کرده و سرتعظیم فرود بیاورند.
کد خبر: ۸۷۳۰۵۴۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه وضعیت دفاعی امروز ایران از لحاظ کیفیت، کمیت و پیشرفته بودن قابل مقایسه با گذشته نیست، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در صنعت دفاعی به لطف وجود جوانان و دانشمندان مؤمن و متعهد خود توانسته است یک جهش قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به صنعت دفاعی کشور تصریح کرد: امروز ما نه تنها نیاز داخل را جوابگو هستیم بلکه در محصولات دفاعی صادرات نیز داریم.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان افزود: در صنعت دفاعی دستاوردهای بی‌شماری داشته‌ایم به طوری که توانسته‌ایم در این حوزه به روز و کارامد باشیم و همچنین روز به روز توان تجهیزاتی و دفاعی را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش و دانش‌بنیان بودن در صنعت دفاعی جزو لاینفک است، گفت: تأثیر این تجهیزات در امنیت کشور را می‌توان در ترس و واهمه دشمن جستجو کرد.

بیدادی تأکید کرد: هول و هراسی که در دل دشمنان ایجاد شده مبین قدرت بازدارندگی و توان بالای دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: امروز در معادلات جهانی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی از یک جایگاه ویژه و تأثیرگذار برخوردار بوده و آمریکا و هم پیمانانش مجبور هستند در معادلات منطقه‌ای نقش و قدرت فراگیر جمهوری اسلامی را لحاظ کرده و سرتعظیم فرود بیاورند.

* امروز مرزهای جمهوری اسلامی ایران بالاترین امنیت را دارد

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه برد استراتژیک ایران امروز بسیار گسترده‌تر و بیشتر از گذشته است، گفت: نقش ایران به عنوان یک عنصر تعیین کننده امروز بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: امروز ایران قادر است مسیر اقدامات قدرت‌ها در منطقه را تغییر داده و خواست خود را به آنها تحمیل کند.

بیدادی یادآور شد: به جرأت می‌توان گفت ایران اسلامی جزو کشورهای پیشرفته در حوزه دفاعی قرار است و این پیشرفت همه جانبه بوده و در حوزه‌های گسترده در صنعت دفاعی حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» عنوان کرد: اقدام و عمل در ارتش از سال‌های گذشته سرلوحه کار بوده و امسال نیز در ارتش علاوه بر صرفه‌جویی و پرهیز از هزینه‌های غیر ضروری تکیه بیشتری بر توان داخلی داشته‌ایم.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان ابراز داشت: همه ارتش در راستای منویات مقام معظم فرماندهی کل قوا مجاب است مانند گذشته از تولیدات داخلی برای شکوفایی اقتصاد و حمایت از تولیدکنندگان داخلی استفاده کند.

وی با بیان اینکه ارتش با استقرار در مرزها و هوشیاری در هوا و دریا همواره دشمن را رصد کرده و هر گونه تحرک آنها را زیر نظر داشته و در پشت مرزها مراقبت خوبی را دارد، افزود: امروز مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری اسلامی بالاترین امنیت را بنا بر اعترافات خود دشمنان داشته و دارد.

* جبهه مقاومت مرز استراتژیک و خط مقدم ایران

بیدادی با اشاره به راهبرد ارتش عنوان کرد: راهبرد ارتش اطاعت محض از مقام منیع ولایت و عمل به وظیفه قانونی، بالا بردن انگیزه‌های دینی و اسلامی، ارتقا توان دفاعی و دانش بنیان کردن صنعت دفاعی و تربیت نیرویی کارآمد و انقلابی آماده جانفشانی است.

وی با اشاره به توان دفاعی کشور اضافه کرد: داعش و هیچ کس دیگری جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد اما می‌طلبد که نیروهای مسلح با هوشیاری و توانمندی بالای خود مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان با تأکید بر حمایت از جبهه مقاومت اظهار داشت: امروز جبهه مقاومت مرزهای استراتژیک ما هستند و به عنوان خط مقدم برای ما محسوب می‌شود چراکه بنا بر فرمایش فرماندهی کل قوا اگر در عراق و سوریه نجنگیم باید در کرمانشاه و همدان با دشمن بجنگیم.

وی با بیان اینکه ارتش همواره در کنار نیروی قدس سپاه به صورت داوطلب هم در عراق و هم در سوریه مشغول عملیات مستشاری بوده و هست، گفت: تقدیم شهدای مدافع حرم و خیل داوطبان که عاشقانه آماده جانفشانی هستند گواه این امر است.

بیدادی با اشاره به برنامه‌های امسال خاطرنشان کرد: امسال دو رزمایش در رده گردان داریم که به صورت برنامه‌ریزی شده انجام خواهد شد و تمرین پایگاه فرماندهی تیپ و برگزاری تمرینات عملی در طول سال از برنامه‌های پیش رو در سال جاری است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار