سید علیرضا عبادی با تاكيد بر ايجاد صنايع تبديلي بخش معدن در استان، گفت: اگر معادن استان خام فروشي شوند تنها گرد و غبار آن براي استان خواهد ماند، لذا در زمينه صنايع تبديلي بايد طرح هاي كارآمد را اجرا كرد.
کد خبر: ۸۷۳۰۴۷۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین  در دیدار با مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت در عین حال که در تمامی کشور اهمیت دارد، اما در خراسان جنوبی دارای اهمیت بالاتری است، اظهار داشت: خراسان جنوبی با توجه به خشکسالی چندین ساله در استان در زمینه کشاورزی به صرفه نیست لذا باید بخش صنعت و معدن مورد توجه قرار گیرد.

 
وی، وجود معادن غنی و وجود مرز مشترک با افغانستان را از ظرفیت های استان در بخش معدن و تجارت دانست و گفت: در حال حاضر آب وارداتی به استان هم با توجه به اینکه برخی از روستاها با تانکر آبرسانی می کنند برای زراعت صرفه اقتصادی ندارد، لذا باید به سمت معدن و تجارت روی آورد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی بخش معدن در استان، افزود: اگر معادن استان خام فروشی شوند تنها گرد و غبار آن برای استان خواهد ماند، لذا در زمینه صنایع تبدیلی باید طرح های کارآمد را اجرا کرد.
 
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه در بخش صنعت هم باید صنایعی که در حالت غیرفعال و نیمه فعال هستند، مورد توجه و حمایت قرار گیرند، اظهارداشت: باید در این زمینه سرعت به خرج داد تا سرمایه هایی که ایجاد شده است به مرحله اجرا برسد و علاوه بر ایجاد اشتغال، نتایج تجاری آن را هم ببینیم.
 
وی با تاکید بر توجه هر چه بیشتر به روستائیان و مرزنشینان و ایجاد صنایع کوچک و آموزش و پشتیبانی از آنها، گفت: عدم توجه به اشتغال روستائیان مهاجرت به حاشیه شهرها را در دارد که خود می تواند آسیب های جبران ناپذیری داشته باشد، لذا با ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها می تواند برای روستائیان امیدی باشد که در روستا بمانند و درآمدی داشته باشند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: طبق گزارش هایی که رسانه‌ها منتشر کردند، اکنون بسیاری از صنایعی که در استان فعال بوده است از فعالیت افتاده که دلیل آن عدم پشتیبانی به موقع و عدم نظارت صحیح بوده است.
 
حجت الاسلام عبادی گفت: برخی از صنایعی که بدلیل عدم پشتیبانی به موقع به مشکل خوردند، مشکلشان را باید زودتر شما مسئولان صنعت، معدن و تجارت حل کنید اما برخی ها به اسم صنعت سرمایه ای را گرفتند اما وارد صنعت نشدند که این بحث نظارت را نشان .می دهد که باید بیشتر نظارت و بازدید داشته باشید.
ارسال نظرات