مهريز دست در دست بسيج در تحقق اقتصاد مقاومتي/ پنير؛ محصول شاخص باغشهر يزد شد

ميثاقنامه همكاري مابين فرمانداري و مسئولان شهرستان مهريز و بسيج با هدف تحقق اهداف مشترك در راستاي اقتصاد مقاومتي با تأكيد بر توسعه صنايع تبديلي و تكميلي زودبازده كوچك به امضا ي طرفين رسيد.
کد خبر: ۸۷۳۰۴۰۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، میثاقنامه همکاری مابین فرمانداری و مسئولان شهرستان مهریز و بسیج با هدف تحقق اهداف مشترک در راستای اقتصاد مقاومتی با تأکید بر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی زودبازده کوچک در محل فرمانداری مهریز با حضور سید محمد میر قانعی، مسئول بسیج سازندگی استان یزد، سید محمد رستگاری، فرماندار مهریز، علی زارع، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز و جمعی از مدیران این شهرستان، به امضای طرفین رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مهریز در این نشست  با اشاره به توانایی های این شهرستان در پرورش دام و تولید محصولات لبنی گفت: در شهرستان مهریز سالانه بیش از 50 تن شیر تولید می شود که متأسفانه به خاطر عدم وجود امکانات مناسب بیش از 80 درصد آن به صورت خام به سایر استان ها فرستاده شده و دامپروران مهریزی برداشتی مطلوب را از حاصل زحمات خود ندارند.

پنیر؛ محصول شاخص باغشهر یزد

علی زارع در ادامه از انتخاب پنیر مهریز به عنوان محصول شاخص این شهرستان در امر صنایع تبدیلی و تکمیلی خبر داد واظهار داشت: بعد از سفر سردار نقدی، مسئول سازمان بسیج مستضعفین کشور به مهریز و همچنین در راستای تحقق فرامین رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، در تلاشیم تا با ارائه خدماتی چون اعطای تسهیلات مالی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان؛ گامی موثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه و به تبع آن حفظ حاصل زحمات دامپروران برداشته باشیم.

نظارت واحدهای بهداشتی بر صنایع کوچک زود بازده

وی با اشاره به اهمیت سلامت مواد غذایی افزود: مواد غذایی نظیر انواع گوشت قرمز و سفید و محصولات لبنی در ارتباط مستقیم با سلامت جامعه قرار دارد که ما با همیاری مراکز بهداشتی، کنترل کیفیت مواد غذایی و شبکه بهداشت و درمان، بهداشت محصولات تولید شده در بنگاه های کوچک زود بازده را کنترل کرده تا به امید خداوند جامعه ای سالم تر و با نشاط تر داشته باشیم.

آموزش عمومی؛ مهم ترین رکن در تحقق اقتصاد مقاومتی

فرماندار مهریز نیز در ادامه این نشست، آموزش عمومی را اساسی ترین رکن جذب همکاری های مردمی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی دارای بخش های متعددی است که هرکدام به نوبه خود عرصه ای پویا و بسیار مناسب برای فعالیت اقتصادی گسترده است.

اگر مردم پای در صحن بگذارند موانع به خودی خود کنار می روند

سید محمد رستگاری گفت: باید با برنامه ریزی های مدون و متعدد، با برگزاری کلاس های آموزشی و در اختیار قراردادن بروشور های خبری، مردم را به خوبی از اهداف و البته راه های ورود به این عرصه آگاه کرد؛ در این صورت است که شاهد همکاری های مستمر و سازنده مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود، چرا که اگر مردم پای در صحن بگذارند موانع به خودی خود کنار می روند.

مردم بیاید ذات اقتصاد مقاومتی را بدانند

مسئول بسیج سازندگی استان نیز در ادامه نشست امضای این تفاهم نامه، تفهیم هدف اقتصاد مقاومتی به مردم را مهم ترین لازمه آموزش همگانی دانست و گفت: آموزش باید به گونه ای باشد که حتی یک زن خانه دار نیز به فکر افزایش بهره وری از شعله گاز مصرفی خانواده باشد.

سید محمد میرقانعی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی محدود به کار تولیدی و ایجاد نمانام های خاص نشده و پیام آور افزایش بهره وری در جامعه در تمامی ابعاد زندگی جامعه است.

لزوم پیوند تلاش و تخصص یزد با دانش نوین تولید

وی با اشاره به اقلیم خشک استان یزد و خسکشالی های پی در پی این خطه از کشور تصریح کرد: یزد همواره نماد مبارزه با مشکلات بوده و در همین اقلیم خشک در بسیاری از عرصه های تولیدی نظیر پرورش دام و طیور و تولید محصولات کشاورزی نظیر پسته و زعفران، رتبه های برجسته ای را در کشور به خود اختصاص داده است.

میرقانعی افزود: چه خوب است که این تلاش و تخصص بیش از پیش با دانش روز و روش های نوین تولید چون آبیاری مجازی عرصه های صنایع تبدیلی و تکملی در آمیخته و افق های موفقیت را بیش از پیش فتح کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار