ياسر صادقي جوان هرمزگاني با اشاره به جاي خالي صنايع تبديلي گياهان دارويي در استان گفت: توسعه فعاليت هاي اقتصادي نيازمند ارائه تسهيلات بيشتر و حمايت از فعالان و توليدكنندگان است.
کد خبر: ۸۷۳۰۴۰۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، اقتصاد مقاومتي مفهومي است كه درپي مقاوم سازي، بحران زدايي و ترميم ساختارها و نهادهاي فرسوده و ناكارآمد موجود اقتصادي مطرح مي شود، كه قطعا باور ومشاركت همگاني واعمال مديريت هاي عقلايي ومدبرانه، پيش شرط و الزام چنين موضوعي است. اقتصاد مقاومتي كاهش وابستگي ها و تاكيد روي مزيت هاي توليد داخل و تلاش براي خود اتكايي است.

جهاد اقتصادي به معناي شروع حركتي موثر براي ساختن بنيان آينده ايست كه امروز براي هر ايراني يك آغازاست، شروع زندگي در شرايطي بهتر و ايده آل. اقتصاد مقاومتي نتيجه و ثمره اقتصادي است كه با تكيه برحركت هاي جهادي و فداكارانه در برابر احتكار و انحصار قد علم مي كند و با تورم و گراني مقابله مي كند تا مردم به آسايش نسبي در زندگي برسند.
اشتغال در كشور امنيت عمومي را به دنبال خواهد داشت كه مي تواند مشكلات فرهنگي را نيز مرتفع كند،بنابراين ايجاد فرصت هاي شغلي امري ضروري تلقي مي گردد لذا در شرايط كنوني افزايش فرصت هاي شغلي، يكي از الزامات و اقدامات مهم محسوب مي شود چرا كه در راستاي دستيابي به اقتصاد مقاومتي، نيازمند نيروي كار بيشتر در كشور هستيم.
استان هرمزگان با شرايط ويژه آب و هوايي و منحصر به فردش محيط مناسبي براي رويش انواع گياهان دارويي است و اين استان به واسطه آب وهوايش گياهان دارويي متنوعي رشد مي كند.
آويشن، مور تلخخ، مور خوش، خاكشير ، شربتي، انغوزه، بادام كوهي، بومادران، زيره وغيره از جمله گياهان دارويي است كه نقاط مختلف استان مي رويد و زمينه مناسبي براي رونق صنعت گياهان دارويي در هرمزگان است.
ياسر صادقي، جوان هرمزگاني فعال درعرصه اقتصاد مقاومتي است كه در زمينه تهيه و بسته بندي گياهان دارويي در شهرستان بندرخمير فعاليت دارد، وي با اشاره به تهيه گياهان دارويي در استان گفت: برخي از گونه هاي دارويي در شهرستان مانند حاجي آباد، رودان، ميناب و بندرعباس بيشترين ميزان رويش گياه دارويي را دارد.
وي با اشاره به اينكه در راستاي اقتصاد مقاومتي و با توجه به نياز شهرستان وارد عرصه اقتصادي شده است،اظهار كرد:امروزه اكثر مردم به خواص گياهان دارويي پي برده اند و نياز به گياهان دارويي در استان احساس مي شد لذا با انگيزه رفع نياز مردم و درآمدزايي وارد عرصه توليد شدم.
صادقي افزود: با آورده 15 ميليوني و وام اقتصاد مقاومتي 20ميليوني فعاليت خود را در زمينه بسته بندي گياهان دارويي آغاز كردم و هم اكنون زمينه اشتغال براي سه نفر را فراهم نموده ام.
وي با بيان اينكه در استان هرمزگان جاي صنايع تبديلي گياهان دارويي خالي است، تاكيد كرد: به دليل كمبود منابع مالي امكان تهيه دستگاههاي پيشرفته بسته بندي را نداشتم تا به صورت حرفه اي در زمينه بسته بندي در استان فعاليت كنم لذا توسعه كار نيازمند ارائه تسهيلات بيشتر و حمايت از فعالان اقتصادي است.
جوان هرمزگاني فعال در عرصه اقتصاد مقاومتي با بيان اينكه فعاليت هاي اقتصاد مقاومتي نقش بسزايي در اشتغال زايي و توليد داخلي دارد،تصريح كرد: فعاليت در زمينه عرضه گياهان دارويي در صورت تامين نياز بازار از مشاغل پردرآمد است چنانچه اگر تسهيلات مناسب به جوانان علاقه مند در اين زمينه ارائه شود مي توان با استفاده از تجهيزات مدرن استان را به قطب هاي توليد و عرضه گياهان دارويي تبديل كرد و از عرضه فله آن خودداري كرد.
 سازمان بسيج سازندگي هرمزگان،
ارسال نظرات