معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد:

۶۲ هزار ورزشکار در یزد سازماندهی شدند/ ورزش در اولویت‌های اصلی مردم یزد نیست

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه ۶۲ هزار ورزشکار در یزد سازماندهی شدند، گفت: ورزش در اولویت های اصلی مردم یزد نیست.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۲۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ ابوالفضل کارگر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با بیان این مطلب که در استان یزد 47 هیئت ورزشی فعال هستند، اظهار داشت: در تمام هیئت‌ها سعی بر این است که کمیته همگانی فعال شود و ورزش به صورت همگانی در استان یزد توسعه یابد.

وی رویکرد دوم اداره کل ورزش و جوانان استان یزد پس از ورزش همگانی را ورزش قهرمانی دانست و ادامه داد: در بخش قهرمانی 14 رشته ورزشی به عنوان اولویت مشخص شدند و برنامه‌ریزی‌ها در راستای توسعه و تقویت این ورزشها در دستور کار قرار گرفت.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: هر دو سال یک مرتبه دو ورزش ضعیف از این تعداد حذف و دو ورزش جدید که در طول دو سال قبلی در استان یزد رشد قابل توجهی داشته‌اند، به این لیست اضافه می‌شوند.

کارگر عنوان کرد: سعی شده که در تمام مناطق استان از جمله روستاها و شهرستان‌های مختلف به روی این 14 رشته ورزشی تمرکز صورت گیرد.

وی بیان کرد: دو شهرستان در استان یزد اعلام آمادگی کردند که رشته شمشیربازی را راه‌اندازی کنند که با توجه به فعالیت شهرستان یزد در این رشته، تعداد شهرستان‌های استان در زمینه رشته شمشیربازی به 3 شهرستان می‌رسد.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد افزود: مرحله بعدی که در زمینه تقویت ورزش قهرمانی در استان یزد صورت گرفته، ارتباط با فدراسیونهای ورزشی است که به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

کارگر تصریح کرد: ورزشکاران سازمان یافته استان یزد سال گذشته بیش از 62 هزار نفر بوده‌اند که از این تعداد 25 هزار نفر معادل 40 درصد کل ورزشکاران سازمان یافته استان را بانوان تشکیل می‌دادند.

وی در ارتباط با دوچرخه‌سواری بانوان گفت: این موضوع در کشور هست و در حال اجراست ولی با توجه به فرهنگ هر استان به صورت خاص به این موضوع نگاه می‌شود.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با تاکید بر اینکه فرهنگ مردم یزد هنوز خیلی پذیرش حضور بانوان دوچرخه‌سوار در سطح شهر را ندارد، گفت: در این زمینه باید از شرایط شرعی و قانونی به این موضوع نگاه شود.

کارگر افزود: مبنا را بر این گذاشتیم که دوچرخه‌سواری بانوان در پارکها و فضاهای مشخص و سامان یافته شده انجام شود و استقبال خوبی هم از این موضوع انجام شده است.

وی مهمترین مشکل استان یزد در بحث ورزش را بحث فرهنگ دانست و گفت: در حال حاضر ورزش در اولویت‌های اول مردم یزد قرار ندارد و متاسفانه موارد مختلف دیگر توسط خانواده‌ها به عنوان اولویت‌های مهم تر از ورزش برای کودکان در نظر گرفته می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار