امام جمعه سنندج توجه به امر به معروف و نهر از منکر و ترویج این فریضه دینی را یکی از ضرورت‌های اصلی در جامعه اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۱۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبرالرحمن خدایی امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید از سوی تمامی افراد جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه ویژه به ترویج معروفات در جامعه و مقابله با منکرات مربوط به یک زمان و وقت خاصی نیست و همه اقشار جامعه در این زمینه مسئولیت دارند و باید این فریضه دینی را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود به اهمیت و ویژگی های نماز جمعه اشاره کرد و افزود: وحدت و انسجام مسلمانان هر هفته در قالب نماز جمعه برای همگان نمایان می‌شود و به همین دلیل برپایی نماز جمعه یکی از نیازهای ضروری در جامعه است.

وی با اشاره به دیگر پیامدها و آثار برگزاری نماز جمعه ر جامعه اسلامی، افزود: نماز جمعه واجب عینی بوده و بر هر فرد مسلمانی که به سن بلوغ رسیده واجب است که در روز جمعه به اقامه این فریضه بپردازد.

ماموستا خدایی از همه مسلمانان خواست که در برپایی این فریضه الهی احساس مسؤلیت کنند و در این مسیر نیز به روشنگری سایر افراد جامعه بپردازند.

وی ضمن تاکید بر ترویج آموزه های دینی در جامعه، عنوان کرد: زمانی که آموزه های دینی در جامعه ترویج داده شود، جامعه به سمت و سوی سعادت پیش می رود و همه ما در این زمینه مسئولیت داریم.

ارسال نظرات