جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس در امور بسیج از برگزاری جشنواره برترین‌های ارکان مسجد و مساجد در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۰۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ رمضان بهزادی صبح امروز در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: سنگر مساجد از صدر اسلام تاکنون همواره مورد توجه بوده و عمده تصمیم‌گیری‌های نظام از مساجد بوده است.

به گفته جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس در امور بسیج، نیروهای ارزشی دوران دفاع مقدس که حماسه‌های بی‌نظیر را آفریدند نیز از سنگر مساجد برخاسته‌اند و این نشان از جایگاه و تاثیر عمیق مساجد است.

سرهنگ بهزادی خاطرنشان کرد: بر همین اساس نظام جمهوری اسلامی برای نکوداشت عظمت و جایگاه این مکان مقدس و تداوم پایداری ارزش‌های نظام استفاده از بستر مساجد را به عنوان اصلی مهم مورد توجه قرار داده است.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره برترین‌های ارکان مسجد و مساجد اساسی به همت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس همزمان با 31 مرداد روز مساجد، گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد از بسیجیان استان از قشر بسیج مساجد و محلات هستند.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس در امور بسیج اظهار کرد: احیای نقش محوری مساجد، لزوم توجه هرچه بیشتر به نقش مسجد در ایجاد اتحاد و وحدت اسلامی و غیره از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره در سطح استان است.

سرهنگ بهزادی با بیان اینکه امروز دشمنان با تمام توان برای ایجاد تفرقه در بین فرق اسلامی برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند، تصریح کرد: ایجاد شیعه انگلیسی و سنی آمریکا و انداختن آنان به جام هم سعی دارند ضمن خشن نشان دادن چهره اسلام میان مسلمانان تفرقه و دودستگی ایجاد کنند.

وی افزود: هرچه به مسجد توجه و این سنگر قوی نظام را تقویت کنیم نفع آن به نظام می‌رسد و نیروهای ارزشی را می‌توان برای دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ نظام تربیت کرد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس در امور بسیج به شاخص‌های انتخاب مساجد برتر در سطح استان اشاره کرد و گفت: برای این مهم 5 رکن شامل امام جمعه، هیأت امنا، خادمین مساجد، کانون فرهنگی مساجد و داشتن پایگاه بسیج ملاک انتخاب مساجد قرار گرفته است.

سرهنگ بهزادی با بیان اینکه وجود این 5 رکن لازمه برگزاری یک برنامه فرهنگی موفق و محتوایی است، خاطرنشان کرد: زمانی که این 5 رکن با هم هماهنگ باشند می‌توانند در تقویت وحدت اسلامی، کادرسازی و تربیت نیروهای ارزشی و تبیین اهداف و سیاست‌های رهبر انقلاب موفق عمل کنند.

وی تصریح کرد: جشنواره برترین‌های ارکان مسجد و مساجد به منظور مساجد و ارکان برتر به همت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس و با همکاری برخی دستگاه‌های استان همچون ارشاد اسلامی، مرکز بزرگ غرب کشور، تبلیغات اسلامی و ... در 31 مرداد ماه جاری در سنندج برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس در امور بسیج با بیان اینکه این جشنواره در 3 سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود به وجود 2 هزار مسجد در کردستان اشاره کرد و گفت: در همین راستا در سطح استان از 150 ارکان برتر مساجد و 30 مسجد برتر تجلیل خواهد شد.

سرهنگ بهزادی همچنین به انتخاب مسجد قبای سنندج به عنوان مسجد برتر کشوری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های گسترده دشمنان و هجمه‌های آنها علیه این مسجد با تدبیر مسؤولان استان این مسجد به عنوان مسجد برتر استان به کشور معرفی و در جشنواره کشوری مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

وی در پایان به اهمیت اطلاع‌رسانی مناسب در مورد این جشنواره از سوی رسانه‌های تاکید و خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی هرچه بهتر از برگزاری این جشنواره می‌تواند نقش مهمی در خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان داشته باشد.

ارسال نظرات