همزمان با هفته دفاع مقدس انجام می‌شود

10 برنامه شاخص در کردستان برگزار می‌شود/ افتتاح 2 نقطه یادمانی دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس در استان 10 برنامه شاخص شامل سان و رژه، بازگشایی مدارس، عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از سربازان نمونه و تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۰۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ محمدرضا شرف‌بیانی امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر دفاع مقدس کردستان، اظهار کرد: یکی از مباحث اساس شورای هماهنگی نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس برگزاری کمیته‌های هفتگانه است که در استان تشکیل و به صورت مستمر فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیته فرهنگ و یادمان‌ها یکی از این کمیته‌های هفت‌گانه بوده که اقدامات قابل قبول از جمله احداث 10 نقطه یادمانی را در سطح استان در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: نقطه یابی برای یادمان‌ها صورت گرفته و در مراحل انجام عملیات اجرایی این یادمان‌ها در مناطق مختلف استان هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: در حال حاضر نیز دو یادمان در شهرستان‌های قروه و 15 خرداد بانه در حال اجرا است که براساس پیشرفت فیزیکی و برنامه زمان‌بندی یادمان قروه در هفته دولت و یادمان شهدای 15 خرداد بانه همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسؤولان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته شرف‌بیانی، کمیته پیشکسوتان، کمیته زنان و دفاع مقدس، کمیته راهیان نور، کمیته آموزش و پژوهش، کمیته فرهنگی و اجتماعی و کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه از دیگر کمیته‌های شورای هماهنگی نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس در استان است که وظایف هرکدام کاملاً مشخص و جلساتی نیز طی سال برگزار کرده‌اند.

وی با اشاره به برنامه کشوری بررسی عملکرد دولت در دو بخش همزمان با دفاع مقدس و بعد از آن گفت: تعداد رزمندگان کارمند، فعالیت فرمانداران در مناطق مرزی، میزان کمک دولت به جبهه‌های حق علیه باطل به صورت نقدی و غیرنقدی و تشکیل ستاد پشتیبانی از جنگ از جمله اقداماتی است که به عنوان شاخص‌های این بررسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: در زمینه احداث یادمان‌های دفاع مقدس به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در استان طی امسال اقدامات بسیار مطلوبی انجام شده و یکی از اولویت‌های مهم تسریع در احداث باغ موزه است.

شرف‌بیانی با بیان اینکه هفته دفاع‌مقدس در سه سطح استانی، شهرستانی و داخل نیروهای مسلح مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در استان کردستان 10 برنامه شاخص شامل برگزاری مراسم سان و رژه، مراسم بازگشایی مدارس، عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از سربازان نمونه، تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت، افتتاح دفتر نمایندگی نیروی دریایی در استان و برگزاری ویژه برنامه‌های مخصوص دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تدوین سالانه 30 عنوان کتاب با موضوع و محوریت دفاع مقدس از برنامه‌های کشوری است که هر استانی باید انجام دهد و خوشبختانه استان کردستان به واسطه نگاه ویژه‌ای که در بحث کنگره پیشمرگان مسلمان در سال گذشته صورت گرفت در این سرفصل بسیار موفق عمل کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در پایان با بیان اینکه در بحث ایجاد یادمان‌های شهدا وضعیت استان در سال گذشته بسیار مطلوب بوده است، گفت: اما متأسفانه در زمینه دسترسی به یادمان‌ها هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که امیدواریم با عنایت متولیان امر در سطح کشور و استان این بخش نیز انجام گیرد.

ارسال نظرات