مسئول تعلیم و تربیت ناحیه امام حسین(ع)کرج در گفت و گو با بسیج:
حجت الاسلام یزدی گفت: تنها پایگاهی که در دین ما طراحی شده است، و در سبک و مذهب اسلامی برای بحث تربیت بوجود آمده است مسجد است .
کد خبر: ۸۷۳۰۲۷۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ حجت الاسلام مجتبی یزدی مسئول تعلیم و تربیت ناحیه امام حسین(ع)کرج در گفتگوی اختصاصی با "بسیج" در خصوص مسجد و جایگاه تربیت در نسل نوجوان و جوان گفت: تنها پایگاهی که در دین ما طراحی شده است، و در سبک و مذهب اسلامی برای بحث تربیت بوجود آمده است مسجد است .

وی گفت: در ساختار اسلامی مسجد محور است و ما بقیی سازه ها بر اساس مسجد ساخته می شوند، همان گونه که وقتی رسول اکرم (ص) وارد مدینه شدند اول محلی که قرار بود حکومت تشکیل دهند(یعنی مسجد) را انتخاب نمودند و سپس به تبع آن منزل خودشان را تعیین کردند.

حجت الاسلام یزدی با اشاره به اینکه مساجد باید محلی برای تجمعات علمی باشند بیان داشت: در گذشته همه تجمعات در مساجد صورت میگرفت، امام امروزه مسجد از محل تحصیل جدا شده است و به تبع آن کار تربیتی در مسجد که میتواند اثرات مثبتی برای قشر نوجوان و جوان داشته باشد از بین می رود.

مسئول تربیت و آموزش ناحیه امام حسین(ع) کرج با بیان اینکه کار تربیتی در کودکان باید از سن 3- 4 سالگی آغاز شود اظهار داشت: مساجد حتما باید دارای مهد کودک باشند و این یک امر مهم برای مسجد محسوب می شود، مهد کودکی که بچه ها را با نماز آشنا کند و در دورن خود مجموعه مسجد قرار داشته باشد و جلوه  خوبی را از مسجد به کودکان نشان دهد.

در ساختار اسلامی مسجد محور است/تربیت کودکان باید از مسجد آغاز شود 

وی با اشاره به اینکه مسجد تنها سنگر نظامی محسوب نمی شود و مهم ترین کار برد آن سنگر فرهنگی است گفت: چیزی به نام تربیت در خارج از مسجد نباید داشته باشیم، در گذشته مسجد مامن و پناهگاه مردم بوده است و در حال حاضر هم باید همین گونه باشد.

حجت الاسلام یزدی گفت: بصیرت یعنی نگاه درست به همه ابعاد فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی و... نباید بصیرت را تنها به معنای نگاه سیاسی بدانیم و اگر بخواهیم اثر تربیتی بر جامعه داشته باشیم باید نوع نگاه بصیرتی خود را به مسائل جامعه تغییر دهیم .

وی در پایان با اشاره به اینکه مسجد  میتواند محل اجتماع تمام افراد باشد و منعی برای حضور هیچ فردی نیست اظهار داشت: مسجد تنها محلی است که مردم به یکدیگر گره میخورند و تنها مکانی است که می شود بصیرت افزایی کرد و سبک زندگی  سیاسی، اجتماعی، اقتصادی اسلامی  را به مردم آموزش داد.


ارسال نظرات