خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی مردم پایه17 علی بن ابی طالب(ع):
مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) گفت:در یک جامعه اسلامی آرمانی «مسجد» باید قلب اجتماع باشد. قلبی که وظیفه خون‌رسانیِ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و ... را به متن جامعه بر عهده دارد.
کد خبر: ۸۷۳۰۲۵۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵

حجت الاسلام علی اعظم خدابنده‌لو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، طی سخنانی ضمن گرامیداشت 31 مرداد ماه، روز جهانی مسجد، به تبیین جایگاه واقعی مسجد در راستای تعالی اخلاقی جامعه، کارکرد سیاسی - نظامی مسجد در تاریخ اسلام پرداخت و اظهار کرد: در یک جامعه اسلامی آرمانی «مسجد» باید قلب اجتماع باشد، قلبی که وظیفه خون‌رسانیِ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی را به متن جامعه بر عهده دارد و از آن روی که تمامی ابعاد زندگی بشر متأثر از امر سیاست است، دین مبین اسلام نیز جایگاه «سیاسی» مسجد را ارج بیشتری نهاد است.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام «سیاست عین دیانت و دیانت، عین سیاست است»، با این حال ما در جامعه کنونی خود با «مسجد آرمانی» فاصله زیادی داریم، ابراز کرد: گفتارمعصومین و سیره عملی آنها بیانگر آن است که «مسجد سنگ بنای حکومت اسلامی» و حکومت اسلامی، نقطه آغاز ایجاد دولت کریمه جهانی به امامت و رهبری امام موعود است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) با اشاره کارکرد نقش مساجد در جهت تهذیب نفس و تعالی اخلاق، افزود: نقش مساجد در تهذیب نفس و تربیت انسانی صالح و منتظر، برای ایجاد عدالت و فراهم کردن زمینه تشکل حکومت حضرت مهدی(عج) بر کسی پوشیده نیست.

وی در تبیین نقش مسجد در پرورش و رویش فضیلت‌های اخلاق فردی خاطرنشان کرد: بنابر آیات الهی و متون روایی، اصولاً بنای مسجد و ساخت و تعمیر مسجد و نیز حضور در آن، آداب و شرایطی دارد که همان ایمان به مبدأ و معاد و «عبودیت خداوند» است، این مقدمات و آداب و شرایط،‌ اولین مرحله از زدودن رذیلت‌های اخلاقی و آراسته شدن به فضیلت‌های اخلاقی است.

خدابنده لو ادامه داد: کارکرد مساجد در ارتقاء کیفیت و بهبود بخشی اخلاق فردی چنان مؤثر است که پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: «اگر شخصی را دیدید که مرتب به مسجد رفت و آمد می‌کند به ایمان وی شهادت دهید،‌ زیرا خداوند متعال می‌فرماید: مساجد خدا را کسی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورد، و نماز را بر پا دارد،‌ و زکات را بپردازد...».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی مردم پایه 17 علی بن ابی طالب(ع)با بیان این جمله از حضرت امام خمینی(ره) که «مسجد مرکز تبلیغ است، در صدر اسلام از همین مسجد‌ها جیش‌ها،‌ ارتش‌ها راه می‌افتادند و مساجد مرکز تبلیغ احکام سیاسی اسلام بوده است» به کاردکرد سیاسی_نظامی مسجد اشاره نمود، و بیان کرد: مبارزات امام علی(ع) با پیمان‌شکنان(ناکثین)،‌ ستم‌پیشگان(قاسطین) و آشوب طلبان(مارقین)‌ از دورن مسجد کوفه آغاز شد و در نهایت حضرت در همین مسجد نیز به شهادت رسیدند.

وی گفت: مبارزات انقلابی حضرت زینب(س)‌ و خطبه وی در مسجد کوفه و نیز خطبه امام سجاد(ع) در رویارویی با یزید در مسجد بود که تکمیل کننده قیام عاشورا گردید.

خدابنده لو ادامه داد: قیام سربداران در قرن هشتم هجری،‌ نهضت مشروطه ایران، قیام مردم در مسجد گوهرشاد علیه حجاب‌زدایی رضاخان، سخنرانی امام خمینی(ره) در همین مسجد اعظم قم و مبارزات رهبران دینی–مذهبیاز مساجدی چون؛ مسجد هدایت،‌ مسجد ابوذر،‌ مسجد قبا و غیره خود گواهی محکم به کارکرد سیاسی–رسانه‌ای و نظامی مساجد است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی مردم پایه 17 علی بن ابی طالب(ع) در پایان تصریح کرد: مسجد، مرکزی است که ما آن را خوب نشناخته‌ایم. زیرا واقعیت این است که برای مصون شدن از آسیب‌های فرهنگی، چند راهکار وجود ندارد! بلکه تنها یک راهکار بنیادین موجود است و آن، قرار گرفتن «مسجد» در محورِ اصلی تمامی فعالیت‌های فرهنگی موجود در جامعه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها