معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از بازدید 853 موردی مدارس این شهرستان در سال تحصیلی گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۰۲۴۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷

سید محمدقاسم محنایی بعد از ظهر امروز در نشست با معاون آموزگاران شهرستان بویراحمد در محل سالن همایش‌های آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اهمیت خاصی برای مقطع ابتدایی قائل است، اظهار کرد: مهم‌ترین مقطع در آموزش و پرورش ابتدایی است که خمیر مایه و شالوده آموزش در این دوره شکل می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: به همین منظور در آموزش و پرورش با حساسیت به این مقطع نگاه می‌شود و در سال تحصیلی گذشته برای بهبود کیفیت آموزش برنامه‌های بسیار خوبی داشتیم که از جمله آن‌ها بازدید 853 موردی از مدارس بود.

این مسؤول در ادامه گفت: برای معلمان و پیشکسوتان این مقطع احترام خاصی قائل هستیم چرا که زحمات زیادی را متقبل شده‌اند و به همین منظور از نیروهای با سابقه بالا و 29 سال خدمت در پست‌های معاون آموزگار در مدارس چند پایه استفاده کردیم و شامل برخی جابجایی‌ها نشدند.

محنایی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه مدارس چند پایه اهمیت بسیار زیادی دارند و باید با همه وجود و توان به فرزندان محروم در روستاها خدمت کنیم، تصریح کرد: باید پروژه مهر را همزمان با مدارس مستقل در مدارس چند پایه نیز به اجرا درآوریم و این‌گونه نباشد که در همان روز اول مهرماه مدارس را ابتدا به ساکن بازگشایی کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: لازم است همه مسائل را در این مدارس در نظر گرفت و از هم‌اکنون به دنبال بازگشایی با کیفیت مدارس چند پایه باشیم.

محنایی با بیان گرانی نرخ آموزش در شهرستان بویراحمد گفت: این شهرستان گران‌ترین نرخ آموزش را در کشور دارد چرا که بسیاری از مدارس با تعداد کم دانش‌‌آموز در این شهرستان داریم.

وی گفت: امسال تعدادی از مدارس را جمع‌آوری کردیم و تعداد 10 پست سازمانی در مدارس این شهرستان منحل شد که دانش‌‌آموزان آنها یا تجمیع شده و یا به روستاهای مجاور می‌روند.

این معاون آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در مدارس روستایی باید صرفه‌جویی در آب و برق و نفت رعایت شود، گفت: نباید به گونه‌ای مصرف شود که یک مدرسه کوچک با چند دانش‌آموز حدود 750 هزار تومان بدهی برق داشته باشد.

در این نشست همچنین مسؤول حراست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برخی از توصیه‌های ایمنی را برای معاون آموزگاران این شهرستان ایراد کرد.

عدم استفاده از بخاری‌های نفتی قطره‌ای، مواظبت از کارت‌های شناسایی معلمان که با مفقود شدن آن‌ها سوء استفاده‌هایی از این کارت‌ها در نقاط مختلف کشور شده است، لزوم مراقبت و مواظبت از اموال مدارس که در سال تحصیلی گذشته 38 مورد سرقت از مدارس روستایی شده از جمله‌ توصیه‌های حراست به معاون آموزگاران شهرستان بویراحمد بود.

ارسال نظرات