تخصیص 50میلیاردی به عشایر کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 50میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای رونق اقتصادی به عشایر این استان در سفر هیات دولت اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۷۳۰۲۳۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
مجید علی پور افزود: 70 میلیارد ریال اعتبار در دیدار رئیس جمهور با عشایر کهگیلویه و بویراحمد مصوب شده بود.
وی تصریح کرد: به هر خانوار عشایر 80 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود.
علی پور ابراز کرد: این مبلغ برای تولید گوشت قرمز و حفظ ذخیره ژنتیکی دام عشایر هزینه می شود.
وی اظهارکرد: در سال 95 بیش از 40 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با نرخ چهار درصد و دوره باز پرداخت پنج ساله به 460 خانوار عشایر پرداخت شد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مامور شدن معاون اجرایی رئیس جمهور برای پیگیری درخواست های این قشر زحمتکش از دیگر دستاوردهای سفر هیات دولت به این استان است.
وی خرید تضمینی محصولات عشایر، توسعه زیرساخت های گردشگری در مناطق عشایری، تامین اعتبار طرح های نیمه تمام عمرانی و افزایش خدمات رفاهی ضروری از مهمترین درخواست های عشایر کهگیویه و بویراحمد به دولتمردان بود.
علی پور تصریح کرد: بهره برداری از دو طرح عمرانی و کلنگزنی دو طرح دیگر از دستاوردهای سفر هیات دولت برای عشایر این استان است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طرح انتقال آب کشاورزی مناطق عشایری پشت کوه باشت با 150 هکتار و حبیب آباد از توابع شهرستان بویراحمد با 120 هکتار از جمله طرح های بهره برداری شده است.
علی پور ابراز کرد: این طرح ها با 31 میلیارد ریال اعتبار اجرا شدند.
وی گفت: عملیات اجرایی انتقال آب آشامیدنی به دو منطقه عشایری بهمئی و پشت کوه ملا طهماسب از دیگر برنامه های این سفر بود.
وی افزود: تاکنون 13 کانون توسعه اسکان عشایر در مناطق مختلف این استان ساماندهی و بیش از دو هزار نفر در آنها اسکان داده شده است.
وی گفت: 11هزار و 120 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار و 762 نفر معادل 12 درصد جمعیت استان را عشایر کوچ رو تشکیل می دهد.
علی پور عنوان کرد: عشایر کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک میلیون راس دام به عنوان ذخیره دام ژنتیکی مولد در کشور محسوب می شود که سالانه هفت هزار و 600 تن معادل 54درصد گوشت و 20 درصد شیر را تولید می کنند.
وی با اشاره به اینکه جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد 35 درصد صنایع دستی شامل 10هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می کند، ابراز داشت: ساماندهی عشایر و ایجاد بازار مناسب برای فروش تولیدات آنها مورد توجه قرار گرفته است.
استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد روزهای 24 و 25 مرداد امسال میزبان سی امین سفر استانی کاروان تدبیر و امید بود.
ارسال نظرات