خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: ۳۱ میلیارد تومان در زمینه ارائه آموزش‌های لازم برای تولید درآمد با توجه به تعاریفی که در بسیج سازندگی وجود دارد به شهرستان‌ها وام داده می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۰۰۹۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسن شاهوارپور امروز در جشنواره روز جهانی مساجد در اهواز، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهارداشت: این جشنواره با همکاری و همیاری ادارات کل مرتبط با مساجد پیش‌بینی شد تا با هم افزایی، تجارب گران‌بهای که با فکر پویا در مساجد به دست‌ می‌آید را در سطح استان و سپس کشور منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه ابتکارات و اقدامات در مساجد برتر به عنوان اساس اصلی کار در پیش‌‎برد اهداف مقدس مدنظر دنبال شود، افزود: متولیان مساجد باید حواشی که در دنیا اتفاق می‌افتد را رصد و دنبال کنند تا نقش و موضع مساجد را در این زمینه بیابند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امت اسلامی گرفتار آن است داعیه داران حرمین شرفین یعنی آل سعود است که امروزه عربستان اهداف استکبار جهانی، آمریکا و اسرائیل را دنبال می‌کند. مدیریت حج در بدترین نحو به واسطه آل سعود در حال اجرا است.

وی با اشاره به حادثه منا در سال گذشته که هزاران انسان بی‌گناه به هنگام انجام اعمال حج به شهادت رسیدند و یا مجروح شدند، گفت: این اتفاق رخ داد بدون اینکه دنیای اسلام نسبت به این جنایات اعتراضی جدی داشته باشد و حتی خون‌بهای این افرادی که مظلومانه کشته شدند را کسی مطالبه نکرد.

سردار شاهوارپور تفرقه بین مسلمانان در جهان اسلام که منجر به مسلمان کشی شده را موضوع دیگری خواند که باید نسبت به آن توجه کرد و نیز تصریح کرد: این چه نوع تفکری است که کسی در مسجد خود را منفجر کند، این جنایات نشأت گرفته از تفکر وهابیتی است که توسط اسرائیل و آمریکا گسترش یافته است.

وی افزود:  بسیاری از مسلمین نسبت به این فجایع و جنایاتی که اسرائیلی‎ها همچنان بر فلسطینی‌ها انجام می‌دهند، بی‌توجه هستند. مردم یمن روزانه زیر بمباران‌های گسترده آل سعود قرار دارند ولی امت اسلامی به دلیل اقداماتی که در حوزه روانی توسط استکبار جهانی انجام شده، نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه در این فضای وهم‌آلود مساجد نقش محوری دارند، بیان کرد: یکی از موضوعات مهم خواسته‌های استکبار جهانی است که باید تجزیه و تحلیل شود که اگر این کار انجام شود و نیز این موضوعات بحث شوند، اعتراضی جهانی در این زمینه به وجود می‌آید که قطع به یقین نتایجی در پی خواهد داشت.

وی گفت: مساجد علاوه بر موضوعات عبادی باید در حوزه روشنگری و فضای بیرون از مساجد نیز نقش‌آفرینی کنند. با توجه به فضاهای مجازی، اجتماعی و مرتبط با اینترنت مساجد نیز باید نسبت به این موضوعات اقداماتی داشته باشند به طوری که اگر در مساجد نسبت به جنایات اعتراض شود می‎توان نقش محوری و کلیدی مسجد را در این زمینه‌ها پیش‌رو داشته باشیم.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه فعالان مساجد به ویژه روحانیون برای انتقال تجربیات به دیگر مساجد با هدف توسعه اقدامات مثبت همکاری کنند، عنوان کرد: بخشی از فعالان به دیگر مساجد منتقل شوند تا مساجد دیگر نیز فعال شوند.

وی کمبود منابع و اعتبارات را بخشی از مشکلات مساجد خواند و افزود: نقش مساجد در حوزه مدیریت شهری و کشور مهم است و یکی از مسائلی که امروزه نسبت به آن مشکل داریم علی رقم اینکه مومنین جمعیت زیادی دارند ولی در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی نفش کمرنگی دارند. اگر مدیریت شهری همکاری کند بودجه فرهنگی پشتوانه مساجد می‌شود و برای برخی مسائل مثل کنسرت‌ها مصرف نمی‌شود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان تاکید کرد: در سازوکاری که برای توسعه شهری مطرح است مساجد جایگاهی ندارند چرا که کپی برداری از اسناد خارجی است و اگر شهرداری بخواهد برای توسعه مسجد هزینه کند خلاف کرده است اما برای فرهنگسرایی که در طی ماه یک یا دو بار از آن استفاده می‌شود چون نماد توسعه است، هزینه می‎‌کند.

وی اینکه مسجد را نماد توسعه نمی‌دانند اشکالی اساسی اعلام کرد و گفت: اگر مومنان و فعالان مساجد نقش کلیدی داشته باشند حتما شورای شهر و شهرداری در مدیریت اجرایی شهر خود را وامدار آن‌ها می‌دانند. از ابتدای امسال تا کنون حتی یک ریال از بودجه فرهنگی برای مساجد در نظر نگرفته شده چرا که می‌گویند تعریفی برای کمک به مساجد نداریم البته سال‌های گذشته نیز به همین شکل بوده است.

سردار شاهوار پور به لزوم پشتیبانی شدن مساجد از طرف بودجه‌های دولتی اشاره کرد و تصریح کرد: سپاه از بودجه‌های که در اختیار داشته اقداماتی انجام شده که نمونه آن ساخت بیش از 40 خانه عالم در مناطق مختلف است که تا پایان مهر ماه کار ساخت این خانه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی اولویت را نقاط محروم خواند و افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای سال اقتصاد مقاومتی را یک اولویت مطرح کردند که باید در حوزه اقدام و عمل یعنی کف میدان نسبت به آن اقدام شود بنابراین نقش مساجد در این زمینه نقش اثرگزاری است و می‌توانند کمک‌های خوبی در این راستا داشته باشند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه باید در مساجد امید را به جوانان تزریق و آنان را در یادگیری و توانمندی برای ورود به شغل‌ها حمایت کرد، گفت: 31 میلیارد تومان در زمینه ارائه آموزش‌های لازم برای تولید درآمد با توجه به تعاریفی که در بسیج سازندگی وجود دارد به شهرستان‌ها وام داده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها