خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمين شيخ علي، اعتماد به ديپلماسي آمريكا را زيان بار خواند
کد خبر: ۸۷۳۰۰۸۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرنگار بسيبج از گلپايگان، حجت الاسلام ولمسلمین شیخ علی امام جمعه موقت گلشهر و هادي ويژه سياسي شهرستان در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجد جامع گلشهر برگزار شد گفت:هر شخص، جریان و دولتی در سرتاسر گیتی به کشور و دیپلماسی آمریکایی اعتماد کرده زیان های جبران ناپذیری را متحمل شده است.

وی افزود: یکی از نمونه های بارز آن در منطقه ما کشور ترکیه است.

حجت الاسلام شیخعلی عنوان کرد: کشور ترکیه و شخص آقای اردوغان خوش خدمتی های زیادی در جهت پیش برد منافع آمریکایی ها انجام داد ولی در آخر با مدیرت کوتای نافرجام توسط آمریکایی ها این خدمات پاسخ داده شد.

امام جمعه موقت گلشهر بیان کرد:تا به امروز یک نظریه مطرح بود که آمریکایی ها با اسلام و شاخه شیعه مشکل دارند.

وی ادامه داد: اما بعد از کودتای ترکیه مشخص شد که شیطان بزرگ با اساس دین اسلام مشکل دارد و در نظر دارد كه از دین اسلام اثری باقی نماند‌.

حجت الاسلام شیخ علی عنوان کرد: انسانی که این همه تجربه تاریخی از دشمن خود دارد نباید به او اعتماد کند چرا که اگر این کار را انجام دهد خلاف تدبیر و هوش سیاسی است.

وی افزود: ما در قضیه برجام به آمریکایی ها اعتماد کردیم چه عایدمان شده است؟سه سال از سرمایه های مادی و معنوی کشور از بین رفت نتیجه چه شد؟

امام جمعه گلشهر ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها به اين مطلب اشاره کردند که نباید به دشمن اعتماد کرد آیا کسی به گفته معظم له جامعه عمل پوشانید؟

حجت الاسلام شیخ علی تصریح کرد: قرار بود بعد از اجرای برجام گشایش دروضع اقتصادی کشور ایجاد شود آیا نتیجه داد،بنا بود بازار های کشور رونق پیدا کنند، ایااین رونق حاصل شد؟کدام یک از مشکلات ما حل شده است.

وی گفت: این نتیجه بارز اعتماد به آمریکایی ها است.

امام جمعه موقت گلشهر با اشاره به یکی از بند های توافق نامه برجام اظهار کرد: در یکی از بند های این توافق نامه آمده است که که فروش هواپیما و قطعات هواپیما به ایران از سر گرفته خواهد شد که نه تنها به این بند بعداز یک سال از اجرای برجام عمل نکرده اند بلکه قرارداد های فروش هواپیما به ایران را معلق و همه آنها را لغو کرده اند.

حجت الاسلام شیخ علی بیان کرد: بعد از شش الی هفت ماه می گویند برجام ۲را بپذیرید تا این مشکل حل شود و برجام ۲هم دست کشیدن از حمایت مردم مظلوم فلسطین و حزب الله لبنان است.

وی در پایان با اشاره به خلف وعده های مکرر دیپلمات های آمریکایی تصریح کرد: بزرگ ترین درسی که از کودتای ننگین بیست هشت مرداد می توان گرفت این است که هيچ گاه به آمریکایی ها نمی توان اعتماد کرد.

بازنويسي از ديار عالمان

ارسال نظرات
پر بیننده ها