خبرهای داغ:
اکران تئاتر «هملت» از روز بیستم مردادماه در فرهنگسرای جوان قم آغاز شده و تا روز پنجم شهریورماه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۳۰۰۲۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
نمایش تئاتر «هملت» در فرهنگسرای جوان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، «هملت» اثر ویلیام شکسپیر نمایش‌نامه نویس و شاعر شهیر بریتانیایی است که در سال ۱۶۰۲ میلادی نوشته شده است.

هملت، شاهزاده معروف دانمارکی است که پدرش به شکل مرموزی به قتل رسیده اما روح شاه بر او نمودار گشته و چگونگی قتل خود توسط برادرش را بازگو می‌کند و از هملت(پسرش) تقاضا می‌کند انتقال این کار ناجوانمردانه را بگیرد و او نیز در صدد انتقام برمی‌آید.

هملت، ابتدا اطمینانی به درستی این موضوع نداشته ولی در واقع این نمایش راه را به او نشان می‌دهد و از رازی پنهان آگاهش می‌کند.

تئاتر «هملت» که به همت گروه گاراژ اکران شده، که کارگردانی آن را عین علوی و نویسندگی‌اش را احسان عزتی برعهده دارند.

عین علوی کارگردان این نمایش در خصوص مراحل تولید این نمایش گفت: «هملت» با تلاش هر روزه‌ تیم بازیگران و عوامل در ۹ ماه به مرحله‌ اول اجرا رسید؛ در این مرحله از مهم‌ترین دغدغه‌های گروه اجرایی نمایش این کار برای تعداد زیادی از علاقه‌مندان به هنر و نمایش در شهر قم است.

وی ادامه با بیان اینکه بعد از چندین سال تمرین و اجرا در شهر قم، می‌دانیم که درک نمایشی مردم قم در سطح بسیار قابل قبولی قرار دارد، گفت: به همین دلیل اجرا در این شهر و برای همشهریان گروه تئاتر گاراژ، جزو لذت‌بخش‌ترین مراحل تولید یک محصول توسط گاراژ تئاتر است اما به جز یک یا دو سالن، محل دیگری برای ایجاد ارتباط با مخاطب قمی وجود ندارد و این باعث سخت‌تر شدن ارتباط با هنرمندان و هنردوستان قمی است.

حبیب ارمکان، سعید اکبرزاده، مهدی سلیمانی و احسان عزتی بازیگران نمایش «هملت» هستند و ایفای نقش می‌کنند، عین علوی موزیک این نمایش را می‌نوازد و مصطفی معراجی(عکاس)، سالار حسینی‌فر(طراح نور) و هانی عبدالمجید و حامد گایینی از دیگر عوامل اجرایی این برنامه هستند.

لازم به ذکر است، نمایش جذاب «هملت» همه روزه از ساعت ۱۹ روز بیستم مردادماه در محل پلاتوماه فرهنگسرای جوان قم واقع در انتهای خیابان خاکفرج آغاز به کار کرده و تا پنجم شهریورماه برای عموم مردم اکران می‌شود که همچنین دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی، از تخفیف ۳۳ درصدی اجرای آن بهره ببرند.
ارسال نظرات