پس از افشاگری رسانه ها، وزیر ارتباطات با رییس کمیسیون امنیت ملی تماس گرفت و گفت: شرط برگزارکنندگان همایش «ایران کانکت 2016» برای ممنوعیت ورود افراد و شرکت‌های تحریم‌شده ایرانی به همایش لغو شده است!
کد خبر: ۸۷۲۹۸۸۲
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج - خبر شرم آور بود و شوک دهنده؛، تحریم ایران توسط انگلیس در قلب تهران! انگليسي‌ها همايشي با عنوان "ایران کانکت 2016" در تهران با حضور وزير و مديران ارشد وزارت ارتباطات برگزار می كنند و پیش شرط های عجيب و شگفت آوری برای برگزاری آن در نظر می گیرند.

انگلیسی ها حضور افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین‌المللی اتحادیه اروپایی و دولت انگلستان در لیست تحریم قرار دارند را در این همایش به هیچ‌ وجه مجاز نمی‌دانند.

نفوذ یعنی همین که روباه پیر با این اقدام در پسابرجامی که دولتمردان پر مدعا از آن به عنوان فتح الفتوح و تعظیم ابرقدرت ها در برابر ایران یاد می کنند،  برای اولین بار در داخل ایران اسلامی حاکمیت سیاسی ایران را به سخره می گیرد. 

هنوز رد لگد دیپلماتیکی که دیوید کامرون به سوی عالی ترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی ایران پرتاب کرد پاک نشده بود که رد پای سفارت انگلیس با اعمال تحریم هایی در هتل اسپیناس علیه جمهوری اسلامی به گوش می رسد؛ كاردار انگليس هماهنگي‌هاي اجرايي برگزاري این همایش را عهده دار شد و قرار بر سخنرانی در آن همایش گذارد.

با اين تفاسیر  مسئولان ايراني كه به بهانه‌هاي واهی از سوي امريكا و كشورهاي غربي در ليست تحريم قرار گرفته‌اند اجازه حضور در اين سمينار را در كشور خودشان ندارند و به بیان ساده تر اگر فرض کنیم که حاج قاسم سلیمانی، محمدرضا نقدی، احمد رضا رادان و هر کدام از مسوولینی که در لیست تحریم های ظالمانه و بی اساس حضور دارند، نمی توانند در هتل اسپناس پالاس تهران به این همایش وارد شوند و در حقیقت، دولت تدبیر(!) به سفارت انگليس اجازه داد تا تحريم‌هاي اروپايي را در خاک ایران اجرايي كند. 

حاکمیت انگلیسی در پایتخت ایران

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در این باره گفت: در برگزاری همایش ایران کانکت حاکمیت انگلیسی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود و سؤال من این است که چرا باید انگلیسی‌ها جرأت داشته باشند که چنین توهینی را به ملت ایران کنند؟

برگزاری همایش «ایران کانکت ۲۰۱۶» در تهران فاجعه است

علاءالدین بروجردی در واکنش به قرار ممنوعیت ورود مسئولان ایرانی که در لیست تحریم‌ها هستند به همایش ایران کانکت 2016 که شهریور ماه در تهران با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد، گفت: مجموعه تبلیغاتی برای برگزاری همایش ایران کانکت 2016 که در آن اجازه ورود به افراد حقیقی و حقوقی که در لیست تحریم ها قرار دارند داده نمی شود که این مطلب مورد انتقاد است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از شخصیت های برجسته کشورمان جزء لیست تحریم ها هستند و اجازه ورود به این همایش در تهران را ندارند، عنوان کرد: برگزاری چنین همایشی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران پذیرفتن ظلمی است که سال ها به ناحق علیه ملت ما از سوی آمریکا و هم پیمانانش تحمیل می شود.

وی افزود: به ویژه آن که یک طرف این همایش انگلیس است و سیاست های خصمانه این کشور علیه ملت ما در کلیه سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار روشن و واضح است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: ضروری است قبل از اینکه مجلس ناگزیر به واکنش های لازم برای جلوگیری از برگزاری چنین همایشی در تهران شود، وزیر ارتباطات این اجلاس را لغو کند.



جریان نفوذ پشت صحنه برگزاری ایران کانکت ۲۰۱۶

سید علیرضا آل داوود با اشاره به اینکه تجربه مقابله با جریان نفوذ در حوزه فضای سایبری به ما نشان می‌دهد که حضور "شرکت خصوصی انگلیسی" وابسته به دستگاه‌های امنیتی انگلستان داخل کشور بسیار مشکوک است، اظهار کرد: وقتی شرایط آژانس امنیت ملی امریکا و سرفرماندهی سایبری انگلیس را برای فعالیت بین‌المللی حضور در حوزه فناوری اطلاعات بررسی می‌کنیم، به این واقعیت می‌رسیم که هیچ شرکت بین‌المللی حق حضور در این صحنه را ندارد مگر با مجوز و همکاری اطلاعاتی با این دو سازمان اطلاعاتی ــ امنیتی؛ به همین دلیل است که به حضور شرکت خصوصی انگلیسی برای برگزاری همایش در داخل ایران مشکوک هستیم.

وی به نفوذ از طریق فضای سایبر پس از برجام اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه برجام توسط غربیها نه در مورد توافقات صورت‌گرفته درست اجرایی شد و نه شروط 9 گانه رهبر فرزانه انقلاب برای آن توسط دوستان؛ این در حالی است که در خلال توافق هسته‌ای طبق سندی که نایاک (وابسته به سازمانهای اطلاعاتی آمریکا) منتشر کرده، نفوذ از طریق همایشهای علمی و حضور جاسوسان در پوشش رفت و آمد اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها تسهیل شده است.

امام خامنه ای سال گذشته در دیدار با مردم نجف آباد فرمودند: بنده از چندی پیش گفتم مراقب نفوذی‌ها باشید؛ بعضی‌ها بیخود، برآشفته شدند؛ برآشفتگی ندارد. آمریکایی‌ها برای بعد از دوران مذاکرات هسته‌ای، یک نقشه برای داخل ایران داشتند، یک نقشه برای منطقه. این برای ما روشن بود و روشن شد. نقشه برای ایران داشتند، هنوز هم دارند؛ نقشه برای منطقه داشتند، هنوز هم دارند؛ دارند تلاش هم میکنند؛ میدانند که در مقابل اهداف پلید آنها در منطقه چه کسی محکم ایستاده؛ این را هم میدانند و متوجّهند. خب، وقتی‌که دشمن برای داخل کشور برنامه دارد، چه‌کار میکند؟ از نفوذی استفاده میکند. معنای نفوذی این نیست که حتماً رفته باشد پول گرفته باشد برای اینکه بیاید در فلان دستگاه نفوذ کند و خودش هم بداند چه‌کار دارد میکند؛ نه، گاهی نفوذی، نفوذی است، خودش هم نمیداند!

کسی که بیگانگان را به کشور راه می دهد دیوث سیاسی است

در همین باره، دیدار آیت الله جوادی آملی با محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس دهم خبرساز شد؛ جایی که وی درباره نفوذ بیگانگان به کشور گفته بود: کسی که بیگانه را راه می دهد دیوث سیاسی است بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت سازگار نیست.

پس از افشاگری رسانه ها درباره این فضاحت در فضای پسابرجام، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی تماس گرفت و گفت: شرط برگزارکنندگان همایش «ایران کانکت 2016» برای ممنوعیت ورود افراد و شرکت‌های تحریم‌شده ایرانی به همایش لغو شده است! و معلوم نبود اگر این موضوع، رسانه ای نمی شد، وضعیت برگزاری همایش فوق الذکر، چه شرایطی حادتری به خود می گرفت.

عزت کاغذی!

آقای رئیس جمهور رگ گردنش متورم می شود و فریاد می زند که برجام برای ما عزت آورده است. کدام عزت؟ برجام برای ما "هیچ" نیاورد جز حقارتی که امضا کنندگان آن برای ملت آوردند و کوله باری از تجربه. تجربه بی اعتمادی به آمریکا. مسوولین دولتی و تیم مذاکره کننده بارها اعتراف کرده اند که در توافق هسته ای، در تعهدات طرف مقابل بر روی کاغذ موضوعاتی نوشته شده، اما در عمل با مشکلاتی رو به رو هستیم؛ به نظر می رسد عزتی که آقای روحانی از آن نام می برد مانند رفع تحریم ها، از نوع کاغذی و پوچ باشد؛ لازم است دولتمردان بدانند که اگر صبر مردم انقلابی ایران عزیز لبریز شود، 9 دی هایی خلق می کنند تا ریشه نفوذ و غرب زدگی را از این مرز و بوم بخشکانند.
ارسال نظرات