خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند:

مسجد تنها محلی برای عبادت نیست/90 درصد برنامه پایگاه های بسیج مساجد فرهنگی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه فضای مساجد نباید تنها محلی برای عبادت باشد، گفت: 90 درصد فعالیت های بسیج در حوزه فرهنگی و ما بقی در حوزه رزمی است.
کد خبر: ۸۷۲۹۸۷۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

غلام رضا فلاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام خمینی(ره) با اشاره به 30مرداد ماه روز بسیج مساجد و محلات اظهارداشت: مسجد سنگر است و بسیج از دل این سنگر ها رشد کرده است و از ابتدای انقلاب تا کنون اثرات مهم و خوبی را گذاشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه تنها نباید مسجد را مامن و محل عبادی صفر دانست ، گفت: هدف مسجد تنها برای برگزاری دعا، نماز و مراسم عزاداری نیست مساجد در هشت سال دفاع مقدس نقش ارزشمندی داشتند و امروز کلیه امورات در مسجد انجام داند.

وی با بیان اینکه مساجد پناه گاهی برای رفع همه مشکلات مردم است، افزود: مشکلات اقتصادی، سیاسی، دینی مردم باید در مساجد رفع شود وپایگاه بسیج به این فضا کمک می کنند.

هیئت امنای قوی با روحیه بسیجی از ملزومات مسجدی قوی هستند

فلاحی با اشاره به اینکه هیئت امنای قوی با روحیه بسیجی و محور قرار دادن امام جماعت سبب خواهد شد مسجدی قوی داشته باشیم، عنوان کرد: تشکلاتی که در مسجد فعال هستند می توانند نقش بسزایی در فعالیت های مهم و تاثیر گذار در مسجد در تمام عرصه ها داشته باشند و این را پایگاه های مقاومت بسیج انجام می دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بسیج را مظهر وحدت و تعامل دانست و عنوان کرد: پایگاه های بسیج باید جنب مسجد یا در داخل مسجد باشند.

وی عنوان کرد: پایگاه های بسیج برای نقش آفرینی و کمک به محله و منطقه با همکاری دیگر تشکلاتی که در مسجد فعال هستند کار انقلابی و عمومی خود را به خوبی انجام دهند که این در بیشتر مساجد وجود دارد.

امام جماعت نقش تاثیر گذاری در مسجد دارد

فلاحی با بیان اینکه امام جماعت نقش تاثیر گذاری در مسجد دارد، گفت: باید در مساجد به جوانان و نوجوانان بهاء داده شود وبرخورد مناسبی با آنها توسط متولیان مساجد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید در مساجد به نوجوانان و جوانان اعتماد کنیم و به آنها مسئولیت دهیم گفت: خادمین مساجد با حوصله بیشتری با جوانان و نوجوانان برخورد کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند ادامه داد: تشویق جوانان و نوجوانان با همکاری پایگاه های بسیج سبب انگیزه بخشی در بین جوانان و نوجوانان می شود.

متولیان مساجد نسبت به حضور جوانان و نوجوانان در مسجد بی توجه نباشند

وی با بیان اینکه فضای مساجد نباید تنها محلی برای عبادت باشد، عنوان کرد: می توان از فضای مسجد برای تفریحات ورزشی، فرهنگی و اجتماعی خوب ومناسب استفاده کرد.

فلاحی با بیان اینکه در برخی از مساجد نسبت به حضور نوجوانان و جوانان توسط متولیان مساجد بی توجهی هستند عنوان کرد: احترام گذاشتن به نوجوان و جوان در مسجد بخصوص در صف نماز جماعت وبرنامه های مساجد سبب تشویق و حضور نوجوانان و جوانان به مساجد می شود.

وی نقش حلقه های صالحین را بصیرت افزایی، کسب معرفت و مهارت و تربیت اسلامی و دینی عنوان کرد و افزود: هفت سال است که از فعالیت حلقه های صالحین می گذرد.

فلاحی ادامه داد: حلقات صالحین با کمک مربیان، سرگروهها و متربیان نقش اساسی را در مقابل جنگ فرهنگی دشمن ایفا می کنند و هر چه معرفت، بصیرت و دینی ما افزایش پیدا کند در مقابل دشمن مقاوم تر خواهیم شد و دشمن نخواهد توانست در ما نفوذ کند.

همه پایگاه های بسیج نمونه هستند

وی با تاکید بر اینکه همه پایگاه های بسیج نمونه هستند و در آن کار برای خدا و انقلاب انجام می شود، ادامه داد: همه فعالیت های پایگاه های بسیج همراه با معنویت وعشق به نظام، رهبری و شهدا است که پایگاه های بسیج را فعال نگه داشته است.

90درصد کار پایگاه های بسیج فرهنگی است

وی با بیان اینکه فعالیت های پایگاهها مقاومت بسیج زیاد و امکانات بسیج محدود است افزود:90 درصد فعالیت های بسیج درحوزه فرهنگی و ما بقی در حوزه رزم می باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت رزمی بسیج هم یک کار فرهنگی است، عنوان کرد: در مباحث فرهنگی نیاز به دستگاه های فرهنگی بیشتر است.

انتهای پیام/1400
ارسال نظرات
پر بیننده ها