مسئول تربیت تعالی سپاه کربلا : در سیره پیامبر اسلام(ص) مسجد پناهگاه بندگان صالح خداست و هر گاه ندای اسلام در هر حوزه اعم از علمی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... از مسجد بلند شود، مشکلات مسلمین حل خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۲۹۸۶۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین ابوالحسن بریمانی معاون آموزش و تربیت تعالی سپاه کربلا در گفتگو با بسیج مازندران حفظ جایگاه مسجد را از امورات موکد اسلام و قرآن برشمرد و گفت: مسجد تنها جایگاهی است که کسی ادعایی بر مالکیت آن نخواهد داشت.
 معاون تربیت تعالی سپاه کربلا با اشاره به ایجاد بنای مسجد به عنوان اولین اقدام پیامبر (ص) پس از هجرت به مدینه افزود: در فرهنگ اسلامی مسجد جایگاه خاصی دارد تا بندگان خدا در مسجد به عبادت بپردازند.
حجه الاسلام بریمانی  به فرامین خدا، پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) در باره تاکید بر زینت بخشیدن مسجد یادآور شد:  گرچه توجه به شکل ظاهر مسجد هم نقش موثری در جذب مردم و حفظ این جایگاه دارد اما هدف از زینت مسجد، فراهم سازی موقعیت برای حضور همیشگی، گسترده مومنین و آحاد مردم است.
 این مقام مسئول در سپاه کربلا با یادآوری اینکه در نظام انقلاب اسلامی هم امام راحل مسجد را سنگر  دانست و بر حفظ آن تاکید داشت به گونه ای که  به برکت وجود مسجد در جامعه و حکومت اسلامی، مردم در امنیت و آرامش قرار داشته و لذا باید این سنگر ها را که موجب اتحاد، انسجام، و یگرنگی و شناخت  مردم از اوضاع داخلی و خارجی می شود با حضور گسترده و پر شور حفظ کرد.
وی مساجد امروزی را بسیج محور خواند و ادامه داد: وظیفه بسیج در اداره مسجد با برگزاری حلقات شجره طیبه صالحین و اجرای فعالیت های بصیرتی، تربیتی، علمی و سیاسی اجتماعی بخوبی مشاهده می شود.
حجه الاسلام بریمانی  اجرای برنامه های تربیتی گرو ههای صالحین و ... بسیج در مسجد را برای شکل بخشیدن به نماز های جماعت موثر دانست و بیان کرد:  متولیان امور  در خصوص اجرای فعالیت های فرهنگی بکوشند تا برنامه های خود را قبل  و یا بعد از از اذان در مسجد قرار دهند تا گروه های تربیتی  بسیج بتوانند نماز های یومیه را  به جماعت برگزار کنند تا مسجد با وجود نمازگزاران زینت یابد.
مسئول تربیت تعالی سپاه کربلا برگزاری جلسات و اقامه نماز جماعت جوانان و آحاد مردم در مساجد را  موجب خشم و ترس دشمنان از وحدت و همدلی مومنین و مسلمین برشمرد و تاکید کرد: در سیره پیامبر اسلام(ص) مسجد پناهگاه بندگان صالح خداست و هر گاه ندای اسلام  در هر حوزه اعم از علمی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... از مسجد بلند شود، مشکلات مسلمین حل خواهد شد.
وی اشاره کرد: زینت مسجد  با حضور مومنین در خانه خدا  و اجرای کلام و فرمان انبیاء و اولیا الله محقق می شود  و با فراهم سازی آبادانی مسجد  خیر و برکت نیز به جامعه سرازیر خواهند شد.
 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها