خبرهای داغ:
رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه در حوزه زنان به خوبی شکل گرفته بود، گفت: این برنامه به دلیل قرار گرفتن بین ۲ دولت و تغییر سیاست‌ها آنگونه که باید اجرا نشد.
کد خبر: ۸۷۲۹۷۶۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

مینو اصلانی در گفت‌و گو یی: اگر ماده 230 برنامه پنجم در تدوین برنامه ششم مدنظر گرفته شود تمام اصول و مبانی مورد نیاز در آن وجود دارد چرا که بحث خانواده و تحکیم بنیاد خانواده جزو زیرساخت‌های یک جامعه است. بنابراین تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: ذیل بحث خانواده بحث ازدواج، آموزش و مهارت‌های زندگی براساس الگوهای ایرانی اسلامی شکل می‌گیرد و توجه به دروس تحکیم خانواده در آموزش‌های تحصیلی به تناسب سن افراد باید در نظر گرفته شود.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: تا زمانی که بحث تحکیم و تعالی خانواده در اولویت برنامه‌‌های دولت قرار می‌گیرد چالش‌ها روز به روز بیشتر می شود، همچنین موضوع دیگر مربوط به زنان سرپرست خانوار است که با توجه به آمار قابل توجه این افراد باید حتماً در برنامه ششم توسعه به عنوان یکی از وظایف اصلی حکومت اسلامی توجه ویژه‌ای به آن کرد.

اصلانی خاطرنشان کرد: برنامه پنجم توسعه در حوزه زنان به خوبی شکل می‌گیرد و به لحاظ جایگاه و اهمیت شکل‌دهی بسیار خوب دیده شد اما چون بین 2 دولت قرار گرفت پیاده‌سازی آن متناسب با اهداف و برنامه‌ها نبود.

وی تصریح کرد:‌ نمایندگان مجلس و مخصوصاً اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به موضوع زنان در برنامه توسعه توجه ویژه‌ای داشته باشد چرا که این موضوع مطالبه جامعه زنان کشور است.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: بحث تربیت و مهارت‌های زندگی و تشکیل خانواده از موضوعات مهمی است که همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند غرب از این منظر به زمین خواهد خورد، انحطاطی که اکنون فرهنگ غرب دچار آن شده است به دلیل نادیده گرفتن نقش خانواده و هویت زن و مرد است.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات