پانزدهمین دوره جشنواره سراسری شطرنج آقایان کشور که با شرکت ۲۶استان در اراک جریان داشت، با شناخت نفرات برتر به کارخود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۲۹۷۵۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

این جشنواره با شرکت ۲۱۲نفر از ۲۶استان در دو رده استاندارد و برق آسا در ۱۱دوره به روش سوئیسی به صورت انفرادی برگزار شد.

در این مسابقات که از بیست و یکم مردادماه جاری آغاز و تا روز پنجشنبه بیست و نهم مرداد ادامه داشت، در دوره استاندارد پس از انجام یک هزار و ۱۶۶بازی طی ۱۱دور، مهرداد صداقتی از البرز با کسب ۹.۵ امتیاز در سکوی نخست ایستاد ، محسن شعرباف از تهران با کسب ۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و مازیار باقری از خراسان شمالی با کسب ۸.۵امتیاز سوم شد.

همچنین محمدامین مولایی از مازندران با کسب ۸.۵ امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد، سینا کوریوند از همدان و میلاد سالار از مازندران هرکدام با کسب ۸امتیاز پنجم و ششم شدند.

ضمنا محمدرضا پورعراقیان از استان مرکزی با کسب ۷.۵ امتیاز جزو نفرات منتخب برای شرکت در مسابقات نیمه نهایی شطرنج کشور برگزیده شد.

گفتی است در دوره استاندارد این جشنواره، نفرات اول تا بیست و سوم به مرحله نیمه نهایی مسابقات راه یافتند که این مسابقات در دهه اول آذر ماه سال جاری به میزبانی اراک برگزار می شود.

براساس همین گزارش، در مسابقات قهرمانی شطرنج کشور رده برق آسا که با حضور ۱۰۲نفر طی ۱۱دور و انجام ۵۶۲ بازی پیگری شد، احسان قائم مقامی از تهران با کسب ۹.۵ امتیاز به عنوان قهرمان شناخته شد، امیر محمد سوزنکار از گیلان با کسب ۹امتیاز دوم شد، محسن شعرباف از تهران با کسب ۸.۵ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد، امین چراغی از البرز با کسب ۸.۵ امتیاز چهارم شد، امیرمحمد حمیدی از استان مرکزی و آرمین خواجوی از مازندران هر کدام با کسب ۸ امتیاز به ترتیب پنجم و ششم شدند.

گفتنی است کوچکترین شطرنج باز در این مسابقات امیررضا محمدی پنج ساله از شیروان و حسین پولاب شش ساله از اراک بودند.

این مسابقات زیر نظر فدراسیون شطرنج و باحضور مهرداد پهلوان زاده، رییس فدارسیون شطرنج برگزار شد.

ارسال نظرات