مسئول برگزاری نشست های دوره ای «گفت‌و‌گوی فرهنگی»، از برگزاری نشست سوم اهالی فرهنگ و هنر با حضور فرماندار شهرستان ساری در شهریورماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۹۷۵۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از منابع خبری، رمضانی در خصوص این نشست اظهار کرد: نشست های دوره ای «گفت‌و‌گوی فرهنگی» به طور مستقل با حضور جمعی متشکل از اهالی فرهنگ، ادب، هنر و رسانه مرکز استان، از دی ماه 94 آغاز شده است که در آن به فضای فرهنگی شهرستان ساری و تبادل نظر پیرامون راهکارهای بهبود وضعیت پرداخته شده و از طریق رسانه ها به مسئولین مؤثر در حوزه فرهنگ منتقل می شود.

مسئول برگزاری نشست های دوره ای «گفت‌و‌گوی فرهنگی»، از برگزاری نشست سوم اهالی فرهنگ و هنر با حضور فرماندار شهرستان ساری در شهریورماه امسال خبر داد.

مهدی رمضانی در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که در ماه گذشته و در نشست دوم «گفت‌و‌گوی فرهنگی» از اعلام آمادگی مجید حسین زادگان برای حضور در نشست آینده خبر داده بودم، فرماندار محترم مرکز استان در سومین نشست «گفت‌و‌گوی فرهنگی» که شهریورماه برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

وی افزود: بر همین مبنا، این مسئولین شامل نمایندگان مجلس، مدیران کل، فرمانداران، شهرداران، اعضای شورای شهر و... به تدریج در نشست‌های «گفت‌و‌گوی فرهنگی» حضور یافته و در عمل، یک کارگروه تخصصی بدون تشریفات معمول و محدودیت‌های اداری شکل می‌گیرد.

مسئول برگزاری نشست های دوره ای «گفت‌و‌گوی فرهنگی» ادامه داد: اعضای این کارگروه غیر رسمی از حوزه‌های مختلفی همچون مطالعات فرهنگی، گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی، سینما، عکس، هنرهای تجسمی، تئاتر، موسیقی، رسانه، شعر، ادبیات و از برجسته‌ترین چهره‌های این حوزه‌ها در استان مازندران هستند که به صورت خودجوش گرد هم آمده اند.

رمضانی در مورد ایده طرح ریزی نشست های «گفت‌و‌گوی فرهنگی» تأکید کرد: این سخن پرمعنای مقام معظم رهبری که فرموده اند «فرهنگ، حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست، بلکه اقتصاد و سیاست، حاشیه و ذیل فرهنگ هستند» انگیزه شکل گیری این جمع و برگزاری نشست های دوره ای «گفت‌و‌گوی فرهنگی» شده است که امیدواریم با استمرار و مداومت، به نتایج خوبی برای فرهنگ مرکز استان دست یابیم.

به گزارش ایسنا، نخستین نشست «گفت‌و‌گوی فرهنگی» برای برنامه‌ریزی اولیه، ۲۱ بهمن‌ماه ۹۴ تحت عنوان «گفتمان فرهنگ» با حضور ۲۰ نفر از اهالی فرهنگ، ادب، هنر و رسانه مرکز استان و بدون دعوت از مسئولین، به میزبانی پژوهشکده فرهنگی مرکز ساری‌شناسی برگزار شده و پس از آن، اندیشگاه فرهنگی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان، میزبان نشست دوم در تاریخ ۸ تیرماه ۹۵ با حضور محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس و احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها