رئیس شورای شهر خوی گفت:طبق قانون و مصوب فرماندهی کل قوا، مجوز فروش و تفکیک اراضی طیاره میدانی صادر شده بود که ارتش، این زمین ها را در اختیار بنیاد تعاون مسکن کارکنان ارتش قرار داد و 40 قطعه نیز به فرمانداری تحویل گردید.
کد خبر: ۸۷۲۹۷۰۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به نقل از آذرنگاه، سخنگوی شورای شهر خوی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مهندس محبوبی رئیس فقید شورا و تبریک به خاطر تشکیل انجمن خبرنگاران خوی، با اشاره به سوابق خبرنگاری خویش، خود را جزئی از خبرنگاران دانست و از همه خبرنگاران به خاطر زحمت ها و تلاشهایی که در جهت اطلاع رسانی انجام می دهند تقدیر و تشکر کرد.

سجاد چهره آرا با اعلام اینکه در 3 سال گذشته 282 جلسه توسط شورای اسلامی شهر خوی برگزار گردیده خاطر نشان کرد: در عرض 3 سال گذشته 1346 نامه توسط دبیرخانه شورا وصول شده که 593 مورد از این نامه ها مربوط به درخواست های مردمی در حوزه مطالبات فرهنگی و 753 مورد مربوط به نهادها و ادارات است.

چهره آرا با برشمردن اقدامات و فعالیتهای فرهنگی شورا در طی 3 سال گذشته بیان داشت: بزرگترین رویداد ورزشی خوی از 17 شهریور برگزار خواهد شد و از سال آینده مسابقات محلات با همکاری آموزش و پرورش و هیئت فوتبال خوی و به تناسب آن سایر مسابقات مثل بازیهای بومی - محلی از تابستان سال آینده برگزار می شود.

وی همچنین به ساخت تندیس پوریای ولی توسط استاد نجیبی یکی از هنرمندان نامی خوی اشاره کرد و گفت: ساخت بارگاه پوریای ولی هم در دستور کار شورا می باشد.

سخنگوی شورا تصریح کرد: طی مکاتبه ای که با دانشگاه سلجوق ترکیه صورت گرفته، ساخت تندیس شمس تبریزی نیز در این دانشگاه به زودی آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: طبق قرارداد منعقد شده با پیمانکاران نواحی شهرداری، پیمانکار ملزم به پرداخت دو ماه حقوق اولیه کارگران بوده و شهرداری بعد از انجام تعهدات پیمانکار موظف به پرداخت مطالبات می باشد و مهمترین اقدامی که با تدابیر شهرداری انجام شد این بود که تمامی بیمه های کارگران بروز رسانی گردید.

چهره آرا همچنین در خصوص روند انتقال دامداری ها به بیرون شهر گفت: در اجرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵، تا به امروز ۱۱ واحد دامداری، ۱۳ مغازه ضایعات فروشی و چندین کارواش جمع آوری یا تغییر مکان یافته و برای ۲۰ دامداری نیز رأی صادر شده است.

اما مهمترین خبری که چهره آرا اعلام کرد، تبدیل خوی به شهر بدون گدا بود!

سخنگوی شورا اظهار داشت: با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادها، شهر خوی از اول شهریور تبدیل به شهر بدون گدا خواهد شد.

چهره آرا همچنین ضمن عذرخواهی از مردم به خاطر تاخیر در افتتاح پروژه پل جهاد، با اشاره به اینکه شهرداری ساخت پل جهاد را خود بر عهده گرفته است بیان داشت:آخر مهر ماه پروژه پل جهاد افتتاح خواهد شد.

در ادامه جلسه سیدفتاح کبیری رئیس شورای شهر خوی با اشاره به جایگاه خبرنگاران در جامعه اظهار داشت: فضای مجازی نباید غالب بر فضای حقیقی شود و خبرنگاران در این راستا باید فعالیت چشمگیری داشته باشند تا از انتشار شایعات در فضای مجازی جلوگیری گردد.

سیدفتاح کبیری با اشاره به شایعه به وجود آمده در فضای مجازی در خصوص واگذاری قطعه زمین های طیاره میدانی به صورت رایگان به اعضای شورای شهر تصریح کرد: طبق قانون و مصوب فرماندهی کل قوا، مجوز فروش و تفکیک اراضی طیاره میدانی صادر شده بود که ارتش، این زمین ها را در اختیار بنیاد تعاون مسکن کارکنان ارتش قرار داد.

وی تصریح کرد:زمین طیاره میدانی بعد از تفکیک به 2400 قطعه تبدیل شد که واگذاری 40 قطعه از این اراضی به مسئولین شهر خوی به فرمانداری ابلاغ شد. هر کدام از این قطعه ها به قیمت 130 میلیون ریال در اختیار کارکنان ارتش قرار گرفت ولی به سایر اعضای غیر ارتشی 205 میلیون ریال فروخته شد و اخیرا هم 100 میلیون ریال بابت سایر هزینه ها درخواست شده است، بنابراین هیچگونه کار غیرقانونی صورت نگرفته و بعضی ها با ندانستن اصل ماجرا و یا با نگاهی مغرضانه سعی در مسموم کردن فضای جامعه دارند.

ارسال نظرات