امام جمعه سیروان گفت: امروز بیکاری در شهرستان سیروان بی داد می کند و هر روز شاهد مهاجرت خانواده ها از این شهرستان به سایر شهرهای کشور هستیم.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۴۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل سیروان نوین؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی امام جمعه سیروان در خطبه های نماز جمعه این هفته سیروان با اشاره به دستگیری گروه های تروریستی در استان کرمانشاه و سایر استانها گفت: خوشبختانه با هوشیاری نیروهای انتظامی، اطلاعات سپاه و سربازان گمنام امام زمان(ع) این گروها قبل از هرگونه اقدام تروریستی دستگیر یا کشته شدند.

وی با بیان اینکه دشمن در همه مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در حال فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: الحمدالله با تدابیر مقام معظم رهبری، ایران اسلامی از لحاظ مسائل امنیتی از توان بالایی برخوردار است اما متاسفانه در مسائل فرهنگی دشمن در خانه های ما رخنه کرده است.

خطیب جمعه سیروان افزود: دشمن در حال تهی کردن فرهنگ ما است و لذا باید توجه بیشتری به این موضوع شود تا مانع توطئه های دشمنان در این خصوص شویم.

امام جمعه سیروان با اشاره به روز جهانی مسجد بیان کرد: الحمدالله مساجد بسیاری در شهرستان سیروان ساخته شده است ولی متاسفانه چراغ بسیاری از آنها خاموش است.

وی ادامه داد: مساجد تنها برای مراسمات ختم نیست پس بایستی مساجد را خالی نکنید و این سنگرها را حفظ نمایید.

موسوی همچنین به روز صنعت دفاعی اشاره کرد و افزود: صنعت دفاعی افتخار کشور است و این صنعت بهترین الگو برای دولتمردان در عملی کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز صنعت دفاعی کشور هیچ وابستگی به خارج نداشته و کاملاً متکی به توان داخلی است و حرف اول را در منطقه می زند.

موسوی در ادامه به هفته دولت اشاره کرد و گفت: همه دولتمردان برای موفقیت بایستی اولاً تبعیت محض از مقام معظم رهبری داشته باشند و دوماً به تقاضا و خواسته های مردم توجه کنند.

امام جمعه سیروان یکی از معضلات شهرستان سیروان را بیکاری عنوان و اظهار کرد: بیکاری در شهرستان سیروان بی داد می کند و هر روز شاهد مهاجرت خانواده ها از این شهرستان به سایر شهرهای کشور هستیم.

وی با بیان اینکه بیکاری در این شهرستان به یک مشکل جدی تبدیل شده است، تاکید کرد: امروز شهرستان سیروان به خاطر مهاجرت های بی رویه، شهر آن حالت یک روستا به خود گرفته است.

موسوی تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم تلاش‌های بیشتری در جهت رفع معضل بیکاری در منطقه کند.

خطیب جمعه سیروان بیان کرد: مردم هم باید به کمک دولت بیایند چرا که دولت به تنهایی نمی تواند مشکل بیکاری را رفع نماید.

وی یکی از راه های رفع بیکاری را مصرف کالای داخلی برشمرد و تاکید کرد: خانواده با خرید کالای داخلی علاوه بر کمک به تولید داخل می توانند زمینه اشتغال جوانان خویش را نیز فراهم نمایند.

ارسال نظرات